مدیربنیادمسکن بردسکن گفت: تاپایان امسال برنامه داریم ۵۰۰ مسکن مقاوم را در قالب مسکن محرومین و طرح ویژه در شهرستان بردسکن احداث کنیم.

ساخت ۵۰۰ مسکن مقاوم تاپایان امسال در بردسکن

علی نوری

به گزارش قدس آنلاین، در این خصوص احسان میری گفت: سال گذشته  براثر وقوع  سیل فروردین ماه  بیش از هزارو  ۱۰۰ واحد در بیش از ۵۰ نقطه شهری و روستایی دچار خسارت شد که با کمک های خیران و دولتی و تخصیص  سیمان رایگان هدایای مقام معظم رهبری  از مجموع ۸۰۰ واحد تخریبی   ۵۵۰ واحد آن تاپایان سال گذشته تکمیل و با حضور معاون رئیس جمهور، رئیس بنیادمسکن کشور، استاندار خراسان رضوی ، مدیرکل بنیادمسکن،   نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار  و مدیران شهرستان  مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی  کمک های صورت گرفته را  بیش از ۳۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از محل تسهیلات طرح ویژه مقاوم سازی نیز ۴۵۰ واحد نیز احداث شد که در مجموع سال  گذشته هزار واحد مسکن مقاوم در سطح شهرها و روستاها تکمیل و برای آنها نیز پایان کار صادر شد.   مدیر بنیادمسکن بردسکن   با بیان اینکه  در سطح  روستاهای بردسکن ۱۱ هزار و ۵۵۰  مسکن روستایی وجود دارد گفت:  سال گذشته  ۱۰ درصد از واحدهای  مسکونی در سطح روستاها مقاوم سازی شد که  با این رقم تاکنون ۳۵ درصد از منازل روستایی مقاوم سازی شده است و ۶۵ درصد دیگر همچنان غیر مقاوم و کم دوام هستند. 

میری  با اشاره به بارندگی های اخیر  در شهرستان گفت:  براساس گزارشات اعلام شده تا بیستم فروردین ماه  ۱۸ واحد مسکونی در روستاهای شهرستان دچار خسارت شده اند که  ازاین تعداد ۱۰ واحد تعمیری و ۸ واحد نیاز به بازسازی دارند که پس از تشکیل پرونده  با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه  و درصورت تامین کمک های بلاعوض نسبت به ساخت این واحدها نیز اقدام می شود.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.