رئیس بیمارستان رازی تربت حیدریه از فرود اضطراری بالگرد اورژانس گناباد به علت نوسانات جوی در پد بالگرد این بیمارستان خبر داد.

فرود اضطراری بالگرد اورژانس در تربت حیدریه/ جزئیات خسارت‌های بارندگی در بردسکن

به گزارش قدس آنلاین، رئیس بیمارستان رازی تربت حیدریه از فرود اضطراری بالگرد اورژانس گناباد به‌علت نوسانات جوی در پد بالگرد این بیمارستان خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه نیز خسارت ناشی از بارندگی در این شهرستان را ۶۰۰ میلیارد ریال برآورد کرد.

برآورد خسارت ۶۰۰ میلیارد ریالی به کشاورزان تربت حیدریه

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه اظهار کرد: براساس بر آوردهای اولیه، کاهش محسوس دما در دو روز اخیر به ۵ هزار و ۱۳۴ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان شامل محصولات باغی، زراعی و گلخانه‌ای ۵۹ میلیارد و ۹۳۶ میلیون ریال خسارت وارد کرده است.

محمدرضا عباسپور ادامه داد: سرمای شدید ۴۸ ساعت گذشته به ۲ هزار و ۱۲۵ هکتار از محصولات زراعی شامل گندم، جو، چغندر قند و کلزا به مبلغ ۹۷ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال خسارت وارد کرده که به‌طور میانگین خسارت وارده ۱۷ درصد است.

وی اضافه کرد: به ۳ هزار و ۹ هکتار از محصولات باغی شامل بادام، آلو، زردآلو، گوجه سبز، آلوچه، پسته، گیلاس و گلابی به‌مبلغ ۵۰۱ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال خسارت وارد شده که به طور میانگین این خسارت وارده ۶۰ درصد برآورد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه با بیان اینکه علاوه بر محصولات زراعی و باغات به ۸۲۰ متر مربع گلخانه به مبلغ ۲۸۰ میلیون ریال نیز خسارت وارد شده، افزود: براساس تقسیمات این شهرستان به باغات بخش بایگ با ۱۹۵ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال بیشترین و بعد از آن باغات و محصولات زراعی بخش کدکن با ۱۶۳ میلیارد و ۳۰ میلیون ریال، باغات بخش مرکزی با ۱۳۲ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال و محصولات زراعی بخش رخ با ۹۳ میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال خسارت وارد شده است.

خسارت‌های ناشی از بارش برف بهاری در کدکن

رئیس مرکز جهاد کشاورزی بخش کدکن با بیان اینکه بارش برف بهاری و کاهش محسوس دما در روزهای اخیر، خسارت زیادی به کشاورزان و باغداران بخش کدکن وارد کرده است، گفت: کاهش محسوس دما به ۲۱۵ هکتار از مزارع بخش کدکن که شامل ۶۰ هکتار اراضی جو، ۷۰ هکتار گندم و ۸۵ هکتار چغندرقند یعنی به طور میانگین ۱۳ درصد که معادل ۶ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال می‌شود، خسارت وارد کرده است.

علی عباسیان تصریح کرد: به باغات بخش کدکن در سطح ۶۴۴ هکتار (باغات آلو، آلوچه، بادام و زردالو) به‌طور میانگین ۷۲ درصد، با ارزش ۱۵۶ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال خسارت وارد شده است.

خسارات ۲ میلیارد تومانی درحوزه راه‌های بردسکن

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بردسکن گفت: بارندگی‌های اخیر خسارات عمده‌ای را به راه‌ها وابنیه فنی در محورهای مختلف این شهرستان وارد کرده است.

علی اکبر یوسفیان با بیان اینکه خسارات وارده به محورهای جاده قدیم بردسکن ـ سبزوار، محور بردسکن به انابد و نیز ۱۰ روستای این شهرستان است، افزود: محورهای روستایی سیف‌آباد، درونه، خوشاب، کلاته جمعه، کلاته نو و کلاته آقا مهدی منجر به آب‌بردگی راه‌های روستایی و ابنیه فنی دراین محورها شده است.

وی با اشاره به اینکه محور درونه به سمت بیارجمند شاهرود مسدود اعلام می‌شود، یادآور شد: محور بردسکن ـ انابد به سمت طبس تا اطلاع ثانوی مسدود است.

فرود اضطراری بالگرد اورژانس گناباد در بیمارستان رازی تربت حیدریه

رئیس بیمارستان رازی تربت حیدریه از فرود اضطراری بالگرد اورژانس گناباد به علت نوسانات جوی در پد بالگرد این بیمارستان خبر داد.

محمد عجم بیان کرد:  این بالگرد از گناباد به مقصد مشهد برای انتقال بیماری که از ناحیه شریان مچ دست راست دچار سانحه شده، اعزام شده بود که به‌دلیل نوسانات جوی هوا در پد بالگرد بیمارستان رازی تربت حیدریه مجبور به فرود اضطراری می‌شود.

وی ادامه داد: این بیمار در بیمارستان رازی تربت حیدریه بستری شد و ادامه مراقبت‌های درمانی در این سیستم انجام می‌شود، برای نخستین‌بار در تربت حیدریه فرود اضطراری بالگرد اورژانس انجام شد.

رئیس بیمارستان رازی تربت حیدریه تصریح کرد: ضمنا پد بالگرد از دو سال پیش در این بیمارستان با رعایت استانداردهای لازم احداث شده و در شرایط بحران آماده خدمت‌رسانی به مردم این شهرستان است.

منبع: فارس

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.