همدان - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت : ۲۵ مرکز شبانه‌روزی و ۱۶ ساعته غربالگری کرونا در استان همدان فعال است.

۲۵ مرکز شبانه روزی غربالگری کرونا در استان همدان فعال است
به گزارش قدس آنلاین ، منوچهر کرمی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان، ظهر یکشنبه در حاشیه بازدید مرکز خدمات جامع سلامت دیباج در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت ۲۵ مرکز شبانه‌روزی و ۱۶ ساعته غربالگری در سطح استان اظهارکرد: مهم‌ترین هدف این بازدید، بررسی قطع شدن زنجیره انتقال کرونا ویروس و اطمینان از اینکه کانون آلودگی جدیدی در سطح استان شکل نگیرد بود و برای حصول این هدف برنامه پایشی در سطح استان شکل گرفته که توسط مدیران و کارشناسان بیماری و گسترش در تمام شهرستان‌های استان اجرا می‌شود.
کرمی با اشاره به اینکه کنترل اپیدمی با وجود شروع به کار اصناف و فعالیت مجدد ادارات نیازمند رعایت بیشتری از موارد بهداشتی است، بیان کرد: باید در روزهای پیش‌رو با مهارت بالا طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کرده و از خریدهای غیرضرور اجتناب و رفت و آمدهای غیرضرور را مدیریت کنیم تا با کمک هم کرونا را از بین ببریم.
وی با تأکید بر اینکه در خانه ماندن برای افراد دارای علائم تنفسی ضرورت و مسئولیتی اجتماعی است، ادامه داد: تمام مردم باید نسبت به سلامتی خود در این ایام حساس بوده و در وهله نخست با ثبت‌نام در سامانه salamat.gov.org از سلامت خود و خانواده‌شان اطمینان حاصل کنند و در گام بعد در صورت داشتن علائم، به مراکز ۱۶ ساعته منتخب در سراسر استان مراجعه کرده و مراقبت‌های لازم را طی احتمال ابتلاء به عمل آورند تا شاهد گسترش این بیماری نباشیم.
کرمی بیان کرد: تمامی مراکز ۱۶ ساعته با وجود پزشکان، پرستاران، بهیاران، کارکنان آزمایشگاهی و همچنین مراقبین سلامت برای ارائه خدمات آمادگی کامل دارند.
وی همچنین با اشاره به تأثیر طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تبیین کرد: بر اساس شاخص سرایت‌پذیری و محاسبه شاخص می‌توان گفت خوشبختانه اثرات قابل توجهی از طرح فاصله‌گذاری اجتماعی ایجاد شده و شاهد این ادعا آن است که اپیدمی در استان همدان موج افزایشی و با شیب گسترده نداشته و به شکلی کنترل شده موارد افزایش را شاهد بوده‌ایم.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: روند افزایش ابتلاء در برخی روزها با شیب ثابت طی شده و به هیچ عنوان شیب تند و افزایشی پیدا نکرده که این مهم در اثر غربالگری فعال و پیگیری‌ها در حوزه بهداشت و همچنین راه‌اندازی مراکز ۱۶ ساعته استان همدان ایجاد شده است.
وی همچنین تأکید کرد: رعایت نکات بهداشتی در اجتماع اعم از محل خرید و محل کار ضرورت تداوم روند مقابله با کرونا ویروس است و حضور در ادارات و اماکن عمومی باید با رعایت این نکات به ویژه شستن دست و استفاده از ماسک در اماکن پرازدحام همراه باشد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.