از این خودرو هیچگونه تصویر و اطلاعاتی تاکنون به بیرون درز نکرده است اما در این مطلب برای اولین بار عصر ایران جزئیات دقیقی از این کراس اوورجدید ایران خودرو منتشر می کند.

همه چیز درباره خودروی جدید بازار ایران در سال 99 / شاسی بلند جدید ایران خودرو یا همان" K125 "چه حرف هایی برای گفتن دارد؟ (+جزئیات کامل)

به گزارش قدس آنلاین، با توجه به قیمت بالای خودروهای شاسی بلند سنتی (SUV) و محدودیت های آنها نظیر مصرف سوخت، راحتی سفر و ... شرکتهای خودروساز با هدف کاهش قیمت، کاهش هزینه های نگهداری و رفع سایر محدودیتهای این نوع خودروها، طراحی خودروهای شاسی بلند بر پایه پلتفرم سواری را در دستور کار خود قرار دادند.

این خودروهای تحت عنوان CUV یا Cross Over Utility Vehicle به بازار عرضه شده و بواسطه تفاوت در ویژگیهای فنی، ظاهری و سطح تجهیزات از خودروهای SUV قابل تفکیک می باشند.

ویژگیها و مزایای خودروهای کراس اوور در کنار قیمت مناسب تر، موجب افزایش تقاضای این نوع خودروها شده است و سهم این خودروها از عرضه خودروهای شاسی بلند در مقایسه با خودروهای SUV در سالهای اخیر به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

در افزایش عرضه کراس اوورها علاوه بر نقش پررنگ شرکتهای خودروساز کره ای و ژاپنی، شرکت های خودروساز چینی نیز نقش بسزایی داشته اند. همچنین لازم به ذکر است که برخی از شرکت های خودروساز به منظور کاهش زمان توسعه و هزینه سرمایه گذاری، اقدام به تغییر ظاهری خودروهای هاچ بک و تبدیل آن به محصولاتی با ظاهر CUV نمودند که نمونه های آنها  مانند ساندرو استپ وی در بازار کشور موجود می باشد.

 تا کنون تصاویر درستی از این خودرو منتشر نشده است و این تصویر تنها عکس مورد تایید از آن است که کیفیت خوبی هم ندارد

همه چیز درباره خودروی جدید بازار ایران در سال 99 / K125  یا شاسی بلند جدید ایران خودرو چه حرف هایی برای گفتن دارد؟ (+جزئیات کامل)
بازار کراس اوورهای شهری بسیار جذاب و رو به گسترش می باشد. از پرفروشترین محصولات در بازارهای بین الملی می توان به مزدا CX3، میتسوبیشی ASX، هوندا HR-V، تویوتا CH-R، رنو Captur و ... اشاره کرد.

 ایران خودرو نیز پس از روانه کردن چندین محصول شاسی بلند مونتاژ چین و ژاپن مانند هایما و سوزوکی ویتارا به فکر طراحی محصولات جدید بر اساس پلتفرم جدید خود اعم از سواری و شاسی بلند افتاد.

آن طور که مسئولان شرکت اعلام می کنند کراس اوور جدید آنها  بسته مناسبی از عملکرد، ایمنی و رفاه را به مشتری ارائه کرده و  طراحی سازه و بدنه این محصول بر اساس الزامات ایمنی روز و منظبق با شاخصهای 3 ستاره ایمنی از موسسه Euro NCAP خواهد بود.

کراس اوور جدید K125

تاکنون در مورد این محصول اطلاعاتی منتشر شده است اما این اطلاعات یا دقیق نبوده و یا در ادامه با تغییر نوع موتور و گیربکس توسط ایران خودرو اعتبار خود را از دست داده است.

آن طور که خبرنگار عصر ایران کسب اطلاع کرده کراس اوور جدید ایران خودرو از موتور 1.7 لیتری بنزینی توربوشارژ بهره می برد که این موتور توانایی تولید 150 اسب بخار و 215 نیوتن متر را دارا خواهد بود همچنین در مرحله اول تولید با توجه به اینکه بناست تا از گیربکس اتوماتیک بر روی آن استفاده شود لذا نصب گیربکس 6 سرعته اتومات برای آن در نظر گرفته شده است.

 ایران خودرو برنامه هایی برای تولید تیپ ها و مدل های دیگر این کراس اوور را نیز در دستور کار دارد که از جمله آن می توان به توسعه این محصول با موتور تنفس طبیعی با گیربکس 6 سرعته دستی و موتور 3 سیلندر توربوشارژ به همراه گیربکس های دستی و اتوماتیک 6 سرعته به منظور بهینه سازی مصرف برای سالهای آینده نام برد اما آنچه که در مرحله اول تولید می شود به احتمال زیاد استفاده از یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته به همراه موتور توربوشارژ 1.7 لیتری خواهد بود.

علاوه بر ظاهر مناسب خودرو، طراحی و توسعه به گونه ای صورت گرفته است که محصول تولیدی منطبق بر  استانداردهای ملی ایمنی و عملکردی خواهد بود.

همچنین طراحی محصول با رفتار آیرودینامیکی بهینه به منظور کاهش مصرف سوخت و خنک کاری مناسب سیستم های خودرو از جمله قوای محرکه و ترمزها از مهمترین اهداف تیم طراحی بوده است.

در این میان جانمایی مناسب تجهیزات کابین و همچنین تعبیه بهینه کنترلر و هدایتگرها، فضایی ارگونومیک را در داخل کابین ایجاد کرده است .

چند تصویر گرافیکی برای K125 که در ویدیوی اخیر ایران خودرو دیده می شود

همه چیز درباره خودروی جدید بازار ایران در سال 99 / K125  یا شاسی بلند جدید ایران خودرو چه حرف هایی برای گفتن دارد؟ (+جزئیات کامل)

همه چیز درباره خودروی جدید بازار ایران در سال 99 / K125  یا شاسی بلند جدید ایران خودرو چه حرف هایی برای گفتن دارد؟ (+جزئیات کامل)

از جمله امکانات رفاهی تعبیه شده در کراس اوور جدید می توان به سیستم تهویه هوای اتوماتیک، سانروف، سیستم ورود و استارت بدون کلید (کیلس استارتر)، کروز کنترل و محدود کننده سرعت، تعویض دنده از پشت فرمان جهت افزایش حس اسپرت در حین رانندگی، فرمان تلسکوپی و رینگ های 16 و 17 اینچی آلیاژ آلومینیوم اشاره کرد.

فرمان برقی، صفحه نمایش 8 اینچی رنگی تمام لمسی، دوربین دید عقب، سیستم اتصال بلوتوثی  سیستم صوتی متشکل از 6 اسپیکر به همراه ورودی های AUX - USB، قابلیت میرورینگ گوشی هوشمند، کنترلر سیستم مالتی مدیا و کروز و مدیریت تماس بر روی فرمان، کامپیوتر سفری، صندلی ها با روکش چرم و پارچه با قابلیت تنظیم 6 حالته صندلی راننده و سرنشین به صورت برقی، سیستم گرمایشی صندلی های ردیف جلو ، صندلی های عقب تاشو، چراغ های روز از نوع LED و چراغ های عقب از نوع LED ترکیبی، سنسور نور و باران، آنتن کوسه ای، سیستم گرمایشی آینه های جانبی، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر از جمله دیگر امکانات این خودرو می باشد.

امکانات ایمنی

کراس اور جدید در زمینه ایمنی خودرو نیز به تجهیزات مناسبی مجهز می شود که از جمله آن می توان به کیسه هوای جلو راننده و سرنشین، کیسه هوای جانبی برای تمامی سرنشینان، کیسه هوای قفسه سینه و لگن برای راننده و سرنشین جلو، کمربند سه نقطه برای تمامی صندلی ها، سیستم مانیتورینگ فشار باد تایر ها، سیستم ایزوفیکس، سیستم ضد قفل ترمز ها ABS، سیستم کمک ترمز اضطراری EBA، سیستم کمکی نگهدارنده خودرو در شیب HSA، سیستم کنترل پایداری دینامیکی ESC، سیستم کنترل کشش TCS و سیستم هشدار نقطه کور اشاره کرد.

 خودروی کراس اور K125 که فعلا هنوز نامی هم برای آن انتخاب نشده است در صورت ورود به بازار به عنوان  یک کراس اوور شهری خوش استایل، جمع و جور و اسپرت از سوی یک شرکت داخلی که نمایندگی های زیادی نیز در سراسر کشور دارد  است می تواند عرصه را برای سایر محصولات رقیب خصوصا خودروهای چینی تنگ تر کند

 البته همانطور که بارها در مطالب مختلف اشاره شده محصولات جدیدی که بناست تا از سوی خودروسازان به بازار عرضه شوند در صورتی می توانند موفقیتی ماندگار کسب کنند که کیفیت بالا تولید در کنار قیمت مناسب را با خود به همراه داشته باشند و حال باید دید این خودروی کراس اوورجدید با چه قیمتی به بازار معرفی خواهد شد.

منبع: عصر ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.