مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه گفت: در سال گذشته (سال رونق تولید) براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حوزه عملیاتی شاهد رشد ۹۷ درصدی و در بخش ترانزیت نیز، ۱۲۷ هزار خودرو به کشورهای آسیای میانه ترانزیت شده است.

ترانزیت بیش از ۱۲۷ هزار خودرو به کشورهای آسیای میانه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، قاسم عسکری‌نسب با اشاره به تدوین و اجرای برنامه‌ای دهگانه به منظور دستیابی به ارتقای خدمات مطلوب‌تر در حوزه دریایی و بندری خاطرنشان کرد: افزایش کیفیت و کمیت عملیات تخلیه و بارگیری کالا، پایش و احصای نقاط قوت و ضعف با تمرکز بر فعالیت‌های دریایی و بندری، توانمندسازی نیروی انسانی و اجرای برنامه‌های توسعه‌ای با هدف ارائه خدمات بهتر به دریانوردان، فعالین اقتصادی و کارگزاران بندری در غرب استان هرمزگان مهمترین محورهای اهداف دهگانه بوده است.

وی افزود: خوشبختانه در سال گذشته طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته پیشرفت ۹۷ درصدی در کلیه حوزه های عملیاتی محقق شد.

*بندرلنگه به‌عنوان قلب تپنده ترانزیت خودرو

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه با بیان اینکه  این بندر به‌عنوان قلب تپنده ترانزیت خودرو در ایران و چهار راهی امن برای ترابری دریایی و زمینی به کشورهای آسیای میانه محسوب می‌شود، عنوان کرد: سال گذشته ترانزیت  بیش از ۱۲۷ هزار خودرو بدون هیچگونه سانحه و خسارت از طریق بندرلنگه به کشورهای آسیای میانه انجام گرفت.

وی ادامه داد: این بندر در سال ۱۳۹۸ توانست برای دومین سال متوالی جایگاه نخست این بخش را در بین دیگر بنادر کشور به خود اختصاص دهد.

عسکری‌نسب، افزایش حجم تخلیه و بارگیری کالا، راه‌اندازی خطوط صادرات کالاهای یخچالی به کشورهای حاشیه خلیج فارس، افزایش حجم سفرهای دریایی و پذیرش مسافر و گردشگر قبل از شیوع بیماری کووید- ۱۹، ارتقاء توان عملیاتی با واگذاری عملیات تخلیه و بارگیری کالا به شرکت‌های پیمانکار، حفظ سطح ایمنی دریانوردی در آبراه‌های تحت حاکمیت با خارج‌سازی مغروقه‌ها، نصب علائم کمک ناوبری همچنین  بازدید از سواحل، نظارت بر ساخت و سازهای و برخورد قضایی با سازه‌های غیر مجاز را از دیگر اقدامات مهم بنادر غرب استان در سال گذشته برشمرد.

*توسعه بندر شیوء براساس مؤلفه‌های حمایتی از بنادر کوچک

این مسؤول تقویت و توسعه بنادر کوچک را یکی از اولویت های مهم سازمان بنادر و دریانوردی در سال گذشته دانست و گفت: این امر سبب گردید تا زیرساخت‌های توسعه بندر شیوء در شهرستان پارسیان و آغاز صادرات به بندر الرویس قطر به سرعت انجام پذیرد.

وی افزود: با احداث یک رمپ خاکی، طی یکسال گذشته بیش از یکهزار و ۵۶۰ TEUکانتینر یخچالی از بند شیوء به بازارهای هدف صادر  شده است.

به گفته عسکری‌نسب تعمیرات اساسی اسکله‌های بندر، ساخت ساختمان رفاهی کارگری، اصلاح کانال‌های دفع آب‌های سطحی منتهی به بندر، ساخت یک فروند اسکله شناور برای پهلوگیری لندینگ‌کرافت‌ها، استقرار نرم‌افزار حوزه دریایی و بندری و نصب چراغ‌های موج‌شکن بندر شیوء مهمترین اقداماتی است که در راستای تقویت این بندر به انجام رسیده است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه تدوین مطالعات طرح جامع بنادر و دریانوردی بندرلنگه و شیوء، اختصاص ۳۰ میلیارد ریال از سوی معاونت مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی جهت انجام پروژه‌های زیرساختی بندر شیوء، اقدامی تحول‌آفرین در جهت  تقویت بنادر غرب در سال جهش تولید دانست.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.