مسئول گروه سلامت روانی دانشگاه علوم پزشکی گناباد با تأکید بر سلامت روان سالمندان، گفت: بیان این مطلب که کرونا تنها سالمندان بیمار را درگیر می کند، نمونه بارزی از سالمندآزاری است.

توجه ویژه به سلامت روان سالمندان در روزهای کرونایی

به گزارش قدس آنلاین، اکرم صاحبی،استرس و اضطراب را از جمله تجربه‌های افراد در این روزها عنوان و اظهار کرد: هرچند در شرایط کنونی، استرس و اضطراب یک واکنش طبیعی به نظر می‌رسد، اما گاهی این اضطراب در برخی افراد شدت پیدا می‌کند و با علائمی همچون مشکلات گوارشی، تپش قلب، دلشوره، دلواپسی، بی قراری، غمگینی و افسردگی نشان داده می‌شود.

وی افزود: اگر این علائم در فردی شدت پیدا کرد که قادر به تحمل آن نبود یا در کارهای روزمره خود دچار مشکل شد، باید به پزشکان، روانپزشکان و کارشناسان سلامت روان مراجعه کند و یا با سامانه ۴۰۳۰ تماس بگیرد.

این کارشناس سلامت روان، انتشار اخبار نادرست در فضاهای مجازی را عاملی برای افزایش استرس بیان و ابراز کرد: به منظور مدیریت استرس در خود و اطرافیان، باید ضمن پرهیز از انتشار اخبار نادرست، از رفتارها و صحبت‌های نگران کننده در حضور کودکان نیز جلوگیری کنیم.

صاحبی، توجه به سلامت روان سالمندان را ضروری برشمرد و تصریح کرد: مسئله‌ای که این روزها در فضای مجازی زیاد دست به دست می‌چرخد، این است که ویروس کرونا فقط سالمندان بیمار را درگیر می‌کند که این مطلب می‌تواند نمونه بارزی از سالمندآزاری باشد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.