۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
کد خبر: 700500

یزد - سرپرست شرکت آبفا ی استان یزد گفت: با توجه به ضرورت بهداشت فردی و عمومی در مقابله با ویروس کرونا ، مصرف آب نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نزدیک به ۳۰ درصد افزایش داشته است .

مصرف آب در استان یزد۳۰ درصد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد ، محمد فاتحی با اشاره به وضعیت فعلی ویروس کرونا اظهارداشت : نیاز به آب به خصوص در بحث شرب و بهداشت یک ضرورت محسوب می شود  و حساسیت تامین آب در شرایط بحرانی دو چندان شده و استان یزد در منطقه گرم و خشک قرار گرفته و ما با محدودیت منابع آب مواجه هستیم .

وی با بیان اینکه تابستان سال جاری مصرف آب افزایش چشمگیری خواهد داشت افزود : علاوه بر بحث کرونا ، استفاده از کولرهای آبی و باز شدن  مراکز آموزشی  در فصل تابستان میزان مصرف آب را افزایش خواهد داد .

فاتحی تصریح کرد : مدیریت تولید آب ، مستلزم فعالیت های اضطراری است و این فعالیت ها هزینه های زیادی را در بردارد که یک بخش ازاین هزینه ها توسط قبوض آب بها تامین میشود و بدون همراهی مردم خدمات رسانی با مشکل روبرو خواهد شد .

سرپرست شرکت آبفا با بیان اینکه استمرار خدمات رسانی وابسته به پرداخت قبوض توسط شهروندان است تاکید کرد : شرکت آبفا یک شرکت خودگردان است و آنچنان وابسته به اعتبارات دولت نیست .

فاتحی گفت : با توجه به اهمیت و نقش آب در بهداشت و سلامت جامعه و هم چنین نرخ آب بها که در سبد خانوار هزینه ی زیادی را شامل نمی شود از شهروندان توقع داریم پرداخت قبض آب را در اولویت قرار دهند .

وی افزود : برای رفاه حال شهروندان و رعایت بحث بهداشت به خصوص در شرایط کنونی ، همشهریان میتوانند شماره کنتور خود جهت صدور قبض را به صورت غیرحضوری و از طریق سایت( abfayazd.ir) و یا سامانه۱۲۲ و پیامک (  ۳۰۰۰۸۱۲۲ ) اعلام نمایند .

سرپرست شرکت آبفا گفت: در حال حاضر بیش از  ۴۱۸ هزار نفر در استان یزد تحت پوشش شبکه آب شهری قراردارند که آب شرب و بهداشت آن ها از طریق آب انتقالی و منابع آبی استان تامین می شود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.