خراسان شمالی- شهردار بجنورد گفت: بهای خدمات شهرداری در آرامستان مرکز استان، برای فوت شدگان ناشی از کرونا، افزایش ندارد و البته این خدمات تخفیف هم داده می شود.

بهای خدمات آرامستان بجنورد برای فوت شدگان کرونا افزایش ندارد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی شهرداری بجنورد، مهندس هادی زارعی اظهار داشت: بهای خدمات سازمان آرمستان بجنورد، در سال جدید ۲۰ درصد افزایش یافته است، اما این خدمات برای فوت شدگان کرونا، همان بهای سال گذشته است، و با تشخیص شهرداری، هزینه ها کفن و دفن از ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تخفیف هم لحاظ می شود.

وی افزود: در فضای مجازی، واکنش ها و انتقادهایی به افزایش بهای خدمات آرامستان، منتشر شده است که البته جای گلایه است، بهای این خدمات در بهمن ماه، تصمیم گیری و نهایی شده است و این بها، مانند همه عوارض، با توجه به شرایط، سالانه ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش دارد.

وی خاطرنشان کرد: کارگران شهرداری، جزو مردم هستند، هزار کارگر در بخشهای مختلف خدمات شهری، زباله برداری آرامستان و ... در شهرداری مشغول به فعالیت هستند، و با وجود اینکه مستقیم در معرض خطر هستند خدمت رسانی هم می کنند.

شهردار بجنورد گفت: در حال حاضر بیشتر سازمانهای شهرداری خدماتی هستند آرامستان شهرداری نیز، همچون سایر سازمان های زیر نظر شهرداری، خدماتی است، این سازمان ها، درآمدی ندارند، وجوهی که بابت خدمات از شهروندان گرفته می شود، در همان سازمان هزینه می شود.

وی اظهار داشت: هزینه لباس ویژه غسل متوفیان کرونا، ۲۵۰ هزار تومان است، هزینه ها بالا است، شهرداری، بودجه دولتی ندارد و درآمدها از محل عوارضات مردم، کسب می شود از این رو برای خدمات رسانی بهتر نیاز به همراهی مردم دارد.

شهردار بجنورد گفت: شهرداری یک نهاد اجرایی است و تابع تصمیم اعضای شورای اسلامی شهر است، اما مدیر باید آینده نگر باشد تا بتواند در شرایطبحران، وضعیت را مدیریت کند لذا  خواستار نگاه واقع بینانه به مسایل شهر هستم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.