خراسان شمالی- معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی از تصویب طرح استانی کاهش اثرات کرونا ویروس بر بخش‌های مختلف اقتصادی، زیربنایی، اجتماعی و فرهنگی، امنیتی و سیاسی خبر داد.

تصویب طرح استانی کاهش اثرات کرونا ویروس

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، ولی الله حیاتی در نشست استانی ستاد مبارزه با کرونا ویروس اظهار داشت: طرح کمک با هدف کاهش اثرات منفی کرونا ویروس و حوزه‌های مختلف به دستور استاندار و با محوریت اداره کل اطلاعات و همکاری دستگاه اجرایی و نیروی انتظامی استان تهیه شده است.

حیاتی با تاکید بر اینکه طرحهای جامع مقابله با کرونا ویروس و کامک نقشه راهی برای مقابله با این ویروس هستند، افزود: در طرح کامک برای تمامی ادارات در بخش درون سازمانی برای حضور کارمندان و نحوه ارائه خدمات به جامعه هدف خود با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی وظایف تعیین‌شده است و تمامی مدیران موظف به اجرای آن هستند.

وی ادامه داد: در اجرای گام دوم طرح ملی فاصله گذاری اجتماعی برای بازگشایی اصناف کم خطر باید این اصناف برای دریافت دستورعمل های بهداشتی به سامانه سلامت وزارت بهداشت مراجعه کنند و در صورت کندی سایت می توانند با مراجعه به اتاق اصناف شهرستان این دستورعمل ها را دریافت و آن ها را نصب و اجرا کنند.

حیاتی تصریح کرد: در شهرستان ها کمیته ای به ریاست فرماندار و عضویت سازمان صمت، سپاه و بسیج مستضعفین، دانشگاه علوم پزشکی و تعزیرات برای نظارت بر نحوه اجرای دستورعمل های بهداشتی توسط اصناف تشکیل می شود.

وی اشاره داشت: در خصوص عشایر استان نیز طی گفتگویی که با مسئولان استان گلستان داشتیم مقرر شد عشایر استان پایان اردیبهشت ماه به مناطق ییلاقی استان کوچ کنند و در این مدت باید دانشگاه علوم پزشکی و ادارات کل دامپزشکی و عشایری باید دستورعمل های لازم برای زیستگاه عشایر و دام هایشان را جمع بندی و لحاظ کنند.

حیاتی تاکید کرد: شهرداری ها و پایانه های حمل و نقل نیز موظف به ضدعفونی وسایل حمل و نقل درون شهری و برون شهری هستند.

وی افزود: بر اساس ابلاغیه ستاد ملی مبارزه با کرونا همچنان طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در استان در ۲۱ نقطه برقرار است و ممنوعیت ورود افراد غیر بومی به استان تا پایان فروردین ماه ادامه دارد و همچنین مدارس و دانشگاه ها، پارک ها و بوستان ها، استخرها و دیگر اماکن محل تجمع مردم، مساجد و بقاع متبرکه تعطیل است و پایانه‌های مسافربری شهری، فرودگاه‌ها و ایستگاه های راه آهن با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و به صورت محدود ادامه فعالیت خواهند داشت و ادارات باید به ضوابط ابلاغی مبنی بر حضور دو سوم کارکنان توجه داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.