گیلان- فرماندار رشت با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند و بازگشایی اصناف کم خطر، گفت: واحدهای صنفی ملزم به رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی جهت مقابله با کرونا هستند.

واحدهای صنفی پرخطر کماکان امکان فعالیت ندارند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فرمانداری رشت؛ میرشمس مومنی‌زاده با تشکر از همکاری همه اصناف در طرح فاصله گذاری اجتماعی، گفت: با توجه به اجرای همزمان طرح فاصله گذاری هوشمند و امکان فعالیت اصناف کم خطر در سراسر کشور، واحدهای صنفی مربوطه می‌توانند با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و همچنین ثبت اطلاعات در سایت سلامت و تکمیل فرم خود اظهاری، فعالیت خویش را  آغاز کنند.

وی با بیان اینکه در جهت کنترل کامل بیماری کرونا، همچنان نیاز است مردم از رفت و آمد غیر ضرور و هر گونه تجمع در سطح شهر پرهیز کنند، افزود: کمیته بازرسی ستاد مقابله با کرونای شهرستان رشت متشکل از ادارات ذیربط، کماکان بازرسی و نظارت‌های لازم را در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی اصناف را به صورت مستمر انجام خواهند داد.

فرماندار رشت ادامه داد: مطابق با طرح فاصله گذاری هوشمند، همچنان از ورود افراد غیر بومی و ترددهای غیر ضرور جلوگیری می‌شود و خودروهای متخلف 500 هزار تومان جریمه نقدی و خودروی آنان توقیف و به پارکینگ منتقل می‌شود.

مومنی‌زاده با تاکید بر لزوم تداوم رعایت نکات بهداشتی، از مردم خواست که همچنان تا حد امکان برای کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در منازل خود بمانند و بهداشت فردی و اجتماعی را با جدیت رعایت کنند.

وی ادامه داد: فعالیت‌های صنفی مانند آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، رستوران‌ها، تالارهای پذیرایی و سالن‌های مراسم، مراکز بازی، تفریحی، گیم‌نت، قهوه‌خانه‌ها، چایخانه‌ها و تریا، اماکن اقامتی، هتل‌ها، استخر، سونا، ماساژ و باشگاه‌های بدنسازی و ورزشی و سینماها که از بدو بحران ویروس کرونا به دلیل شرایط محیطی و تجمع جمعیت در آن واحدها به عنوان فعالیت‌های پرخطر اعلام شده و تعطیل شده‌اند کماکان تا اعلام عادی شدن شرایط از طرف وزارت بهداشت کماکان تعطیل خواهند بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.