مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی از افزایش ۴۷ درصدی قیمت خرید تضمینی گندم در استان خراسان رضوی خبر داد.

افزایش ۴۷ درصدی نرخ خرید تضمینی گندم

به گزارش قدس آنلاین، حمید رضا نوری از افزایش ۴۷ درصدی قیمت خرید تضمینی گندم در استان خراسان رضوی خبر داد و گفت: با این افزایش، دسترنج کشاورزان با قیمت ۲۵ هزار ریال و با احتساب  ۴ درصد افت مفید و یک درصد افت غیر مفید خریداری خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال جاری ۱۴۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت دیم و ۱۲۶ هزار هکتار نیز به کشت آبی اختصاص داده شده است.

نوری با اشاره به خرید ۵۰۲ هزار تنی گندم در سال گذشته، اضافه کرد: پیش بینی می‌شود طبق اعلام سازمان جهاد کشاورزی از این سطح زیر کشت اعلام شده، بالغ بر ۶۴۰ هزار تن گندم تولید و افزون بر ۴۵۰ هزار تن به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری و ذخیره سازی گردد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان خراسان رضوی در خصوص تمهیدات اندیشیده شده فصل خرید تضمینی گندم سال جاری گفت: بیش از ۶۰ مرکز و کمسیون و انبار تعاون روستایی در سطح استان فعال می‌باشند که با همکاری بالغ بر ۲۰۰ نفر به عنوان عوامل تشخیص و ذی حساب و نیز ناظران کنترل کیفیت خدمت رسانی به کشاورزان را به عهده خواهند داشت.

نوری با اشاره به شیوع ویروس کرونا نیز گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته و با رعایت فاصله بین عوامل خرید در مراکز خرید تضمینی گندم، ضد عفونی مداوم مراکز و نیز بهره برداری از لوازم استاندارد بهداشتی و ایمنی تمهیدات لازم در جهت جلوگیری احتمالی از ویروس کرونا نیز اندیشیده شد است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.