۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
کد خبر: 700582

معاون وزیر ورزش با بیان اینکه با استعفای اعضای هیات مدیره استقلال مخالفت شده است، گفت: هیات مدیره نیاز به ترمیم دارد اما فعلا با همین ترکیب مشکلی در روند کارهای اداری پیش نیامده است.

واکنش وزارت ورزش به اخبار هیأت مدیره سرخابی‌ها

قدس آنلاین: مهدی علی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر به پرسش های مطرح در مورد انتخابات فدراسیون فوتبال و روند اصلاح اساسنامه آن، هیات مدیره دو باشگاه پرسپولیس و استقلال و همچنین روند خصوصی سازی این دو باشگاه در سال جاری پاسخ داد.

پیگیرِ اصلاح زودتر اساسنامه فدراسیون فوتبال هستیم

وی با یادآوری اینکه کمیته تعیین مقررات در فدراسیون فوتبال پیگیر اصلاح اساسنامه این فدارسیون است، گفت: بر اساس زمان بندی تعیین شده، اصلاحات صورت گرفته در اساسنامه باید موصوبه هیات رئیسه فدراسیون را بگیرد تا بر اساس آن فرآیند انتخابات که فیفا هم به دنبال آن است، اجرا شود.

وی با یادآوری اینکه فرآیند اصلاح اساسنامه به طور کامل در اختیار فدراسیون فوتبال است، مجدد بر این مسئله که وزارت ورزش دخالتی در این زمینه نخواهد داشت، تاکید کرد و یادآور شد: البته در عین حال وزارت ورزش این موضوع را پیگیری خواهد کرد که فرآیند اصلاح اساسنامه زودتر به نتیجه برسد. البته مطلع هستیم که برای این کار زمان مشخصی تعیین شده است. در واقع پیگیر هستیم که موضوع در همین بازه زمانی به نتیجه برسد.

مخالفت با استعفای اعضای هیات مدیره استقلال

وضعیت هیات مدیره باشگاه استقلال که به خاطر کناره گیری رسمی علی فتح الله زاده و بعد از آن اعلام استعفای کامران منزودی و اسماعیل خلیل زاده وضعیت نابسامانی دارد و لزوم تقویت آن دیگر موضوعی بود که معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش در واکنش به مطرح شدن آن توضیح لازم را ارائه کرد.

وی تصریح کرد: انتخاب و آغاز به کار  مدیرعامل اهمیت داشت که در مورد استقلال انجام شده است. در مورد ترکیب هیات مدیره هم نیاز است با اضافه شدن نفراتی، ترمیم لازم صورت بگیرد.  البته با استعفاهای مطرح شده هم مخالفت شده است. فعلا هم باشگاه استقلال با این هیات مدیره و ترکیبی که در اختیار دارد، کارش را انجام می دهد، مهم این است که در روند اداری باشگاه و خروجی های آن مشکلی ایجاد نشده است.

عجله ای در ترمیم هیات مدیره آبی ها نیست

علی نژاد در واکنش به این مسئله که «حتما باید مشکل اساسی ایجاد شود تا برای تکمیل ترکیب هیات مدیره اقدام لازم صورت بگیرد؟»، گفت: ترمیم هیات مدیره و کامل شدن آن طبیعی است اما شرایط فعلی هم غیرقانونی نیست. اصلا لزومی ندارد وقتی امروز مدیری استعفا می دهد همین فراد برای او جایگزین انتخاب و معرفی شود.

دلیل مخالفت وزارت ورزش

این معاون وزیر ورزش همچنین در مورد مخالفت وزارت ورزش با استعفاهای اخیر دو عضو هیات مدیره باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: شاید تصور آنها بر این بود که نمی توانند برای مجموعه مفید باشند و افراد دیگر می توانند کارآیی بهتری داشته باشند. جمع بندی وزارت ورزش اما این نبود. در هر صورت مخالفت استعفاهای صورت گرفته بودیم و آن را اعلام هم کردیم.

رسول پناه یکی از گزینه های مدیرعاملی پرسپولیس است

وی همچنین در مورد باشگاه پرسپولیس که فعلا با سرپرستی رسول پناه مدیریت می شود و انتخاب گزینه قطعی مدیرعاملی برای آن گفت: از پرسپولیس هم غافل نیستیم. رسیدگی به وضعیت هیات مدیره این باشگاه و به خصوص مدیرعامل آن هم در برنامه است. قاعدتا یکی از گزینه های مدیرعاملی خودِ رسول پناه است اما قاعدتا به گزینه های دیگر هم فکر می شود. البته منظور این نیست که وزارت ورزش برای مدیریت پرسپولیس گزینه دارد. روند کلی اینگونه است که گزینه های موردنظر ارزیابی می شوند. در هر صورت در مورد مدیریت پرسپولیس هم بررسی های لازم صورت می گیرد تا بهتری انتخاب انجام شود.

امیدواریم خصوصی سازی سرخابی ها امسال به نتیجه برسد

معاون وزیر ورزش همچنین در مورد روند خصوصی سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال و پیگیری روند آن در سال جاری گفت: هفته گذشته در این زمینه نشست خوبی با حضور وزرای ورزش و اقتصاد همراه با مسئولان سازمان خصوصی سازی برگزار شد. امید زیادی داریم که طی سال جاری خصوصی سازی دو باشگاه به نتیجه برسد.

دلیل تاخیر در واگذاری

«البته این اولین بار نیست که در ابتدای یک سال واگذاری سرخابی ها موردتاکید قرار می گیرد اگرچه در پایان هیچ سالی هم موضوع نتیجه بخش نبوده است»، علی نژاد در واکنش به این موضوع مطرح توسط خبرنگار مهر گفت: بعضا کنترل شرایطی که ایجاد می شود در اختیار تصمیم گیرندگان نیست. سه ماه پیش چه کسی می توانست تصور کند که شیوع یک ویروس، تمام فعالیت های جهان را لغو می کند؟! ایران هم از این حوادث غیرقابل پیش بینی که بر روند کارها و تصمیمات تاثیر می گذارد، مستثنی نیست.

وی در این رابطه ادامه داد: در رابطه با واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال اقدامات خوبی داشته ایم و گام های موثری هم برداشه ایم. حساب ها و دارایی های دو باشگاه بررسی شد، مجامع آنها برگزار شد و تقریبا به انتهای فرآیند رسیدیم. البته اقدامات باقی مانده در وزارت ورزش داریم اما بخشی از کار هم در اختیار سازمان خصوصی سازی است.

واگذاری پرسپولیس و استقلال تبلیغات نیست

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش تاکید کرد: برای پیشبرد کار هفته ای یک بار جلسه خواهیم داشت تا بتوانیم امسال خصوصی سازی پرسپولیس و استقلال را به نتیجه برسانیم. در این مورد عزم جدی در وزارت ورزش وجود دارد چون اعتقاد داریم دولت نباید باشگاه داری کند. این اعتقاد هم آنطور که برخی دوستان گفته اند، تبلیغات نیست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.