دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: در راستای شناسایی کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا، شدت آسیب پذیری و راهکارهای پایداری این کسب و کارها، پیشنهادات خبرگان اقتصادی استان اخذ شده است.

پیشنهاد ۱۵۰ فعال اقتصادی خراسان رضوی، برای حمایت از کسب و کارهای خرد

به گزارش قدس آنلاین،علی‌اکبر لبافی در این باره اظهار کرد: به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع آن در خراسان رضوی ، در راستای شناسایی کسب و کارهای آسیب دیده، شدت آسیب پذیری و راهکارهای پایداری این کسب و کارها، دو نقشه راه طراحی شد.

وی افزود: در قالب پرسش نامه‌هایی که در همین ارتباط طراحی شد، پیشنهادات ۱۵۰ نفر از خبرگان اقتصادی استان را در رابطه با شناسایی کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا و شدت آسیب پذیری و ارائه راهکارهایی را که منجر به پایداری این واحدها می شود اخذ کردیم.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی، ادامه داد: نظرات این نخبگان اقتصادی در اولین جلسه دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی به بحث گذاشته شد که در مجموع نظرات در سه قالب اساسی اعم از حوزه‌های بیمه‌ای، مالیاتی و بانکی با هم همپوشانی داشت.

لبافی متذکر شد: علاوه بر این پیشنهادات، ۷۰ پیشنهاد دیگر نیز توسط این نخبگان با رویکرد تسهیل‌گری، استفاده از ظرفیت‌های مردمی، و مشارکت بخش خصوصی در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری ارائه شد. لذا به دنبال این هستیم که نتایج به دست آمده را با عنوان مصوبات دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی به مراجع ذی ربط استانی و ملی منعکس کنیم.

وی افزود: در این دو پژوهش کشورهای مختلف را مورد بررسی قرار دادیم لذا باید منطبق بر ظرفیت‌های کشور، شرایط اقتصادی و منابع موجود تصمیم گیری شود.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی در خصوص آسیب‌پذیری بخش‌ها بر اساس نظر خبرگان اقتصادی خاطرنشان کرد: شدت آسیب پذیری در بخش خدمات ۵۶ درصد و در بخش کشاورزی حدود ۵ تا ۷ درصد بوده است.

منبع: استانداری خراسان رضوی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.