نخستین مرکز تشخیص ویروس کووید۱۹ به صورت آزمایش مولکولی توسط جهاد دانشگاهی مشهد راه‌اندازی شد.

راه اندازی مرکز تشخیص مولکولی کووید۱۹ در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، معاون سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی گفت: هدف از راه‌اندازی این مرکز افزایش ظرفیت انجام آزمایش‌های مولکولی تشخیص ویروس کووید۱۹ در مشهد است تا مراجعه‌کنندگان به صورت سرپایی تحت آزمایش قرار گیرند.

حمیدرضا بیدخوری افزود: استفاده از این روش همزمان با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در خراسان رضوی منجر به پیدا کردن ناقلان بدون علامت بیماری کرونا می‌شود و میزان تشخیص این بیماری را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: در مرکز تشخیص ویروس کووید۱۹ از کیت تشخیصی که پژوهشکده معتمد سازمان جهاد دانشگاهی در تهران طراحی و ساخته و به تایید وزارت بهداشت نیز رسیده، استفاده شده و آزمایشات بر مبنای دستورالعمل سازمان بهداشت جهانی انجام می‌شود.

معاون سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی گفت: ساختار فیزیکی این مرکز به گونه‌ای است که کمترین آلودگی برای همکاران و مراجعه‌کنندگان را دارد و سه مرحله نمونه‌گیری، استخراج نوکلئوتیدی و آزمایش مولکولی به نحوی انجام می‌گیرد که امکان آلودگی برای همکاران و مراجعه‌کنندگان را به حداقل می‌رساند.

بیدخوری افزود: مرکز تشخیص ویروس کووید۱۹ به صورت آزمایش مولکولی ظرفیت انجام روزانه ۱۰۰نمونه‌گیری را دارد که این میزان قابل افزایش است.

منبع: صداوسیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.