روزانه پزشکان، پرستاران و سایر کادر پزشکی در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند؛ نبود تجهیزات محافظتی کافی برای این افراد عامل اصلی ابتلای آنان به این ویروس همه‌گیر کروناست.

گلوبال ریسرچ: پزشکان و پرستاران بسیاری در آمریکا مبتلا به کرونا هستند

به گزارش قدس آنلاین، «گلوبال ریسرچ» در یادداشتی که روز ۲۳ فروردین منتشر کرد، به تعداد مبتلایان در کادر درمانی بیمارستان‌های آمریکایی پرداخت.

این وبگاه خبری-تحلیلی نوشت، پزشکان، پرستاران و سایر کادر پزشکی در آمریکا در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند. هزاران پزشک و پرستار آمریکایی به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و افراد بسیار دیگر در کادر درمانی بیمارستان‌های این کشور نیز به دلیل نبود تجهیزات محافظت شخصی در معرض خطر هستند. (اطلاعات بیشتر).

«استفان لندمن»، محقق آمریکایی مرکز «گلوبال ریسرچ» و نویسنده این یادداشت با اشاره به اینکه هفته گذشته، برای معالجه بیماری مزمن خود به یک بیمارستان عالی‌رتبه در ایالت ایلینوی آمریکا مراجعه کرده بود مشاهده کرد که با وجود اینکه کادر درمانی این بیمارستان ماسک بر صورت دارند و دستکش‌های جراحی به دست کرده‌اند، اما هیچ کسی ماسک N95 به صورت ندارد.

وی در ادامه نوشت این ماسک که حتی بهتر از لباس‌های مخصوص، به بهترین شکل در برابر آلودگی‌ها از افراد محافظت می‌کند چرا نباید بر صورت کادر درمانی این بیمارستان یا سایر بیمارستان‌ها در آمریکا باشد؟ وی در پاسخ نوشت، زیرا رژیم ترامپ، از ذخیره استراتژیک ملی آمریکا، برای ایالت‌ها تجهیزات محافظت شخصی تأمین نمی‌کند.

این در حالی است که وزارت جنگ آمریکا حدود یک میلیون ماسک جراحی برای ارتش اسرائیل ارسال کرده، اما طبق گفته «مرکز کنترل و پیشگیری بیماری» به آمریکایی‌ها گفته شده که از «‌پارچه‌های لحاف یا پارچه کتان» برای خود ماسک بسازند. این مرکز همچنین مردم آمریکا را راهنمایی کرده که «با جمع کردن گوشه‌های پارچه یک تی‌شرت» نیز می‌توانند ماسک بسازند و این راه‌حل، کارآمد است.

گلوبال ریسرچ در ادامه نوشت دستورالعمل ساخت ماسک برای اکثر مردم ساده نیست، به طور ایده‌آل این کار نیاز به مهارت خیاطی دارد تا برای محافظت از آلودگی‌ها بسیار مناسب باشد.

«کارولین مالونی»، رئیس «کمیته نظارت و اصلاح مجلس نمایندگان آمریکا» گفت: یک سند جدید از وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا نشان می‌دهد که دولت فدرال فقط بخشی از تجهیزات محافظت شخصی و تجهیزات مهم پزشکی را توزیع کرده است؛ تجهیزاتی که بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در آمریکا نیاز فوری و مبرم به آنان دارند.

«مالونی» گفت: «تنها ایالت‌ها و کمیته‌های محلی آمریکا باقی مانده‌اند تا بازار آزاد را برای این تجهیزات کمیاب جستجو کنند و همچنین با یکدیگر و با نهادهای فدرال در یک نبرد آزاد و پرآشوب رقابت کنند. ترامپ نتوانست از اختیارات قانون تولید دفاعی آمریکا برای تهیه و مدیریت توزیع تجهیزات مهم استفاده کند. او اکنون باید برای رفع این نواقص اقدامی انجام دهد.»

وی در ادامه گفت: «سند جدید وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا همچنین نشان می‌دهد که کمتر از یک درصد از 3 و نیم میلیارد ماسک لازم در زمان شیوع بیماری‌های سخت توزیع شده‌اند. به‌رغم اینکه ۲۱۳ شهردار آمریکایی، البته به‌ غیر از شهر نیویورک، شیکاگو و سیاتل، برآورد کرده بودند که ۱۳۹ هزار دستگاه تنفس نیاز دارند، تنها ۷ هزار و ۹۱۰ از این دستگاه‌ها از انبار ملی آمریکا خارج و توزیع شد.»

طبق گزارش‌ها، حدود ۹۰ درصد از دستگاه‌های تنفسی N95، ماسک‌های صورت و جراحی، سپر صورت، لباس و دستکش که نهادهای فدرال انبار کرده بودند، تخلیه شده‌اند و تجهیزات محافظت شخصی که باقی ‌مانده‌اند به نیروهای فدرال اختصاص دارند.

به نوشته گلوبال ریسرچ، چرا وقتی گزارشی در اوایل سال ۲۰۱۷ نشان داد پنتاگون می‌دانست که یک بیماری مسری تنفسی مانند کرونا می‌تواند پدیدار شود و شیوع پیدا کند، ذخایر ملی آمریکا از تجهیزات محافظت شخصی کافی برای پرسنل مراقبت‌های بهداشتی و مردم آمریکا پر نشد؟ چرا مقامات رژیم ترامپ نتوانستند برای آنچه اکنون اتفاق افتاده آماده شوند؟ چرا سازمان مدیریت بحران فدرال سال‌ها پیش آمادگی پیدا نکرد تا با بحران کنونی مقابله کند؟

این مرکز تحقیقاتی در ادامه نوشت، ماه گذشته «مایک پنس» که در مورد بهداشت و سلامت هیچ نمی‌داند گفت: «کسانی که به افراد مبتلا به کرونا نزدیک شده‌اند اگر علائمی در آنان نمایان نشود می‌توانند با استفاده از ماسک، سریع‌تر به محل کار خود بازگردند.»

«ویلیام هاسلتین»، رئیس اندیشکده «اکسس هلث اینترنشنال»، این رهنمود ترامپ را «توصیه‌ای کشنده» خواند و افزود: «این پیشنهاد، خیلی بد است. اگر می‌خواهید دیوانه‌وار این بیماری را گسترش دهید، این کاری است که باید انجام دهید. این پیشنهاد دیوانگی است.»

وی در ادامه گفت: «هیچ کارشناس بهداشتی هرگز به آنها اینگونه نگفته است، مگر اینکه یک آدم چاپلوس نزدیک به ترامپ این کار را انجام داده باشد. اگر می‌خواهید صدها و هزاران آمریکایی را بکشید، ترامپ راه خوبی برای انجام این کار پیدا کرده است.»

گلوبال ریسرچ در این یادداشت خاطر نشان کرد که ترامپ می‌خواهد چرخ اقتصاد آمریکا هرچه سریعتر بچرخد؛ زیرا او می‌ترسد شرایط اقتصادی بدتر شود و روند بیکاری ادامه یابد.

براساس گزارش وب‌ سایت «هلث‌لاین» در اواخر ماه مارس، تعداد بسیاری از پزشکان، پرستاران و سایر کارکنان درمانی «به دلیل اینکه در معرض ویروس کرونا قرار گرفته‌اند» بیمار شده‌اند و در قرنطینه هستند.» این وب سایت در گزارش خود نوشت: «به نظر می‌رسد روزانه کارکنان مراقبت‌های درمانی بیشتری در آمریکا در معرض این بیماری قرار دارند.»

«جسیکا گلد»، یک روانپزشک در سوم آوریل (15 فروردین) گزارش داد که ترس از ابتلا به بیماری کرونا بر سلامت روانی کارکنان مراقبت‌های درمانی آمریکا تأثیر گذاشته است. وی در این باره گفت: «من می‌دانم که زیر ظاهر آرام این افراد، آنها به سختی خود را نگه داشته‌اند، آنها مضطرب هستند و می‌ترسند. من می‌ترسم که کمبود تجهیزات محافظتی باعث ترس و اضطراب این کارکنان شده باشد.»

خانم گلد افزود: «برخی از کارکنان مراقبت‌های درمانی برای توصیف این تجربه کلماتی مانند خیانت و اجبار و آسیب اخلاقی را به کار می‌برند. کارفرمایان، نظام درمانی و دولت آمریکا به این کارکنان خیانت می‌کند، آنها اصلاً برای این بیماری همه‌گیر آماده نبوده‌اند.»

مشخص نیست که چه تعداد از کارکنان مراقبت‌های درمانی در آمریکا به کرونا مبتلا شده‌اند، اما این رقم ممکن است هزاران مورد باشد.

به نوشته مجله خبری- تحلیلی «یو.اس نیوز و ورلد ریپورت» ایالت‌ها و «مرکز کنترل و پیشگیری بیماری» در آمریکا، وضعیت کارکنان مراقبت‌های درمانی که به کرونا مبتلا شده‌اند را پیگیری نمی‌کند. این مجله نوشت: «با این حال شاید هزاران نیروی درمانی در آمریکا به این ویروس مبتلا شده‌ باشند و بیماری آنان علائم عادی و شدید دارد و در برخی موارد کشنده است.»

طبق گزارش‌ها، ۴/۴ درصد از پرسنل درمانی در ایالت پنسیلوانیا، ۱۰.۶ درصد در ایالت اوکلاهما، حدود بیست درصد در ایالت اوکلاهما و حدود یک چهارم پرسنل پزشکی در ایالت رود آیلند به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

برخی از ایالت‌ها نیز، به تازگی اقدام به جمع‌آوری آمار مبتلایان کرده‌اند. نیویورک با آمار کلی بیش از چهل درصد مورد مبتلا به کرونا می‌گوید اطلاعات در مورد تعداد کارکنان درمانی که به این ویروس مبتلا شده‌اند در دسترس نیست.

گلوبال ریسرچ در پایان نوشت، در آمریکا که دارای منابع کاملاً نامحدود فدرالی برای اقدامات نظامی، ایجاد جنگ و ارائه کمک مالی به مردم عادی آمریکاست در زمانی که تعداد نیازمندان در این کشور افزایش می‌یابد، این نیازمندان باید در اولویت قرار گیرند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.