محقق مرکز «گلوبال ریسرچ» در مصاحبه با فارس عنوان کرد که ساختار بین‌المللی در دوران پسا کرونا بدتر خواهد شد و بحران کنونی را نیروهای سیاه آمریکا برنامه‌ریزی کرده‌اند.

محقق آمریکایی: ظاهرا آمریکا قبلا برای شرایط کرونا برنامه‌ریزی کرده است

«استفان لندمن»، محقق مرکز «گلوبال ریسرچ» می‌گوید که ساختار بین‌المللی بعد از شیوع کرونا تغییر خواهد کرد.

لندمن، ساکن شیکاگو، در مصاحبه با خبرگزاری فارس گفت، پیش‌بینی می‌کند، ساختار [سیاسی] بین‌المللی در دوران پساکرونا تغییر خواهد کرد و این ساختار به بدترین شکل خود تبدیل خواهد شد. 

لندمن در ادامه درباره احتمال اینکه ویروس کرونا را آمریکا تولید کرده گفت: «من گمان می‌کنم که نیروهای سیاه آمریکا برای این اتفاقاتی که هم اکنون در حال رخ دادن هستند، برنامه‌ریزی کرده بوده‌اند». 

لندمن همچنین درباره سیاست‌های جهانی آمریکا به خصوص سیاست‌های مربوط به حقوق بشر گفت: «سیاست دیرینه آمریکا، گسترش قدرت جهانی و غیرقابل چالش خود است. آمریکا همچنین در حال انتقال ثروت از مردم عادی به افراد دارای امتیاز ویژه است. این کشور همچنین حقوق بشر و حقوق مدنی را در جهان از بین می‌برد». 

با افزایش شمار مبتلایان ویروس کرونا در آمریکا به ۵۶۰۴۳۳ نفر و تعداد جان باختگان به ۲۲۱۱۵ تن، رسانه‌های این کشور درباره وضعیت زندان‌ها و همچنین اوضاع بحرانی نیویورک هشدار داده‌اند.

طبق آخرین گزارش‌ها، با افزایش حداقل ۵۶۹۵ نفری ابتلا به ویروس کرونا در شهر نیویورک طی روز یکشنبه (دیروز)، تعداد مبتلایان در این شهر بحران زده به بیش از ۱۰۴۰۰۰ تن و تعداد تلفات به حداقل ۶۱۸۲ نفر افزایش یافت.

رسانه‌های آمریکا بامداد امروز خبر دادند، با موافقت «دونالد ترامپ» برای اعلام «وضعیت فاجعه عظیم» در ایالت «وایومینگ» به دلیل بحران ناشی از شیوع بیماری «کووید-۱۹»، تمامی ۵۰ ایالت این کشور برای نخستین بار در تاریخ در این وضعیت بحرانی قرار گرفته‌اند.

ترامپ ظرف ۲۲ روز گذشته در تمامی ۵۰ ایالت آمریکا وضعیت اضطراری اعلام کرده است. اعلام وضعیت فاجعه در آخرین ایالت در همان روزی اتفاق افتاد که آمریکا در آمار جان‌باختگان کرونا از ایتالیا پیشی گرفته و در صدر جدول جای گرفت. 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.