رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، با بیان اینکه به شدت نگران حضور فراگیر مردم در فضای شهر، فعالیت‌های اصناف و رفت و آمدهای بین‌شهری و استانی شهروندان هستیم، نسبت به شیوع فراگیر ویروس کرونا هشدار داد.

ابراز نگرانی رئیس شورای شهر مشهد درباره افزایش دوباره شیوع کرونا

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا حیدری در هشتاد و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر مشهد که امروز بعد از چهار هفته وفقه تشکیل شد، ضمن تبریک سال نو و تشکر از کادر درمانی و گرامیداشت یاد و خاطره متوفیان این ایام، در ابتدا به ذکر مناسبت‌های هفته پرداخت و اظهار کرد: ۲۹ فروردین روز ارتش است و این روز را به ارتشی‌های عزیز تبریک می‌گویم که در شرایط بحران همیشه همراه بودند و کمک کردند و در همین بحران کرونا نیز نقش سازنده‌ای ایفا کردند.

وی در بحث شیوع کرونا هم با بیان اینکه به شدت نگران حضور فراگیر مردم در فضای شهر، فعالیت‌های اصناف و رفت و آمدهای بین‌شهری و استانی شهروندان هستیم، نسبت به شیوع فراگیر این ویروس هشدار داد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، ثبات حاصل شده در مورد شیوع کرونا در مشهد را نتیجه دو هفته اعمال وضعیت شبه قرنطینه دانست.

حیدری افزود: در پی آزادسازی صورت گرفته و آغاز به کار مجدد مشاغل، نگرانی‌هایی وجود دارد و امیدواریم خوش‌بینی مدیران عالی کشور تحقق یابد ولی با شرایط موجود نگرانی‌ها پا بر جا هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: مدیریت شهری همچنان معتقد است باید شهروندان در این شرایط خودکنترلی داشته باشند، سفرهای غیرضروری را حذف و پروتکل‌های بهداشتی را دقیق رعایت کنند. 

وی همراهی و مشارکت مردم را در کنترل این بیماری مهم توصیف و تاکید کرد: باید در فضای مبارزه با کرونا، شفافیت و صداقت در اطلاع‌رسانی به مردم و رسانه‌ها در خصوص کانون‌های بحران وجود داشته باشد، همچنین تفویض اختیارات به مدیران استانی نیز باید صورت گیرد تا در شرایط خاص تصمیمات لازم اتخاذ شوند.

حیدری گفت: در این بحران توجه به اقشار آسیب‌پذیر، دغدغه‌ای جدی است و مدیریت شهری مشهد به همین منظور برای ۳۰۰ هزار خانوار در حاشیه شهر مشهد بسته معیشتی تدارک دیده‌ و تهیه بانک اطلاعاتی اقشار آسیب‌پذیر نیز در دست انجام است. 

رئیس شورای شهر مشهد، فقدان بانک اطلاعاتی مشخص و قابل اعتماد، را از مهم‌ترین آسیب‌ها عنوان کرد و گفت: اگر به بانک اطلاعاتی در مورد جمعیت آسیب‌پذیر مجهز بودیم سیل کمک‌های مردمی سازمان‌یافته‌تر انجام می‌شد، در همین زمینه شهرداری مشهد باید بانک اطلاعاتی را آماده کند تا در بحران‌های بعدی بهتر عمل کنیم.

وی با بیان اینکه شورای شهر مشهد از ابتدا در این خصوص با رویکرد ارجحیت سلامت مردم و شهروندان ورود کرد و مصوبات لازم را تصویب و اجرا کرده، متذکر شد: فضای تعامل و همکاری در خراسان رضوی در شرایط تحریم و فضای بحران کرونا تقویت شده‌ است.

حیدری افزود: سعی شد تصمیم‌گیری‌ها مبتنی بر آینده‌نگری باشند. همچنین با شهروندان گفتگوی صادقانه در فضای اجتماعی داشتیم و مطالبات آنها را به مدیران منعکس کردیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد از سهم ۳۰ درصدی حمل و نقل عمومی در ابتلای شهروندان به بیماری کرونا خبر داد و عنوان کرد: مشهد نخستین شهری بود که به همین خاطر فعالیت مترو و اتوبوسرانی را متوقف کرد و منتطر تصمیمات ستاد پیشگیری از کرونا نماند که البته همراهی و همدلی استاندار خراسان رضوی و ستاد پیگیری از شیوع بیماری کرونا در این استان نیز خوب بود.

وی با بیان اینکه رویکرد مدیریت شهری همچنان ارحجیت سلامت شهروندان بر معیشت و اقتصاد است، گفت: در خصوص بحران بیماری همه‌گیر کرونا، عالمان دینی و تولیت آستان قدس رضوی نیز تصمیم‌های بسیار خوبی در خصوص حرم مطهر رضوی و اجتماعات گرفتند که جای تقدیر بسیار دارد.

سیاست‌های شورای شهر مشهد در سال ۱۳۹۹ 

حیدری در ادامه به سیاست‌های سال جدید شورای اسلامی شهر مشهد هم اشاره کرد و گفت: این سیاست‌های کلان و اساسی در چارچوب بودجه برای شهرداری تبیین شده‌اند. 

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد شفافیت، انضباط مالی، مبارزه با فساد، رقابت‌پذیری کامل در فضای واگذاری پروژه‌ها و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را رویکردهای سال ۱۳۹۹ شورای شهر مشهد اعلام و بر کاهش هزینه‌ها در حوزه‌های جاری، توجه به پیوست‌های اجتماعی و زیست محیطی در پروژه‌های عمرانی تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه نیازمند برنامه عملیاتی واقع‌گرایانه برای شرایط پساکرونا هستیم، ادامه داد: موضوع تهاترها و دریافت طلب از دولت هم باید تحقق یابد تا شهرداری مشهد مشکل تامین اعتبار نداشته باشد.

حیدری در بخش دیگری از صحبت‌های خود، به شعار سال که «جهش تولید» است، اشاره کرد و گفت: تحقق این امر نیازمند راهبردها و الزاماتی است؛ قوای سه گانه و ارکان جمهوری اسلامی ایران باید بسترهای لازم را برای تحقق این مهم فراهم کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد اصلاح روابط بین‌المللی، حذف قوانین دست و پاگیر و تفویض اختیارات استانی را مهم‌ترین الزامات تحقق شعار سال توصیف کرد.

ارتش در بحران‌های مختلف همچون سیل، زلزله و کرونا هم در کنار مردم بوده و هست

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش که به مناسبت روز ارتش و نیروی زمینی در جلسه علنی شورای شهر مشهدمقدس حضور پیدا کرده بود، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه، اظهارکرد: ۲۹ فرودین‌ماه را به خانواده بزرگ ارتش تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم.

امیر سرتیپ دوم رضا آذریان عنوان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی نقش بسیار مهمی را عهده‌دار بود و با تدابیر رهبری در کنار مردم و علماء به پیروزی رسید.

وی با بیان اینکه در این راه نیروهای ارزشمندی به مقام رفیع شهادت نائل آمدند؛ یاد و خاطره افرادی مانند شهید چمران، شهید صیادشیرازی، شهید کلاهدوز، شهید فکوری و شهید قرنی را گرامی داشت.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بسیاری از گروه‌های ضدانقلاب و معاندین به دنبال براندازی و از بین بردن ارتش بودند و با هجمه‌های گروهک‌های ضدانقلاب روبرو شدیم، به تدبیر مومنانه و مدبرانه امام راحل(ره) در نامگذاری ۲۹ فروردین‌ماه، به نام روز «ارتش و نیروی زمینی» اشاره کرد.

آذریان افزود: هرساله ارتش در این روز با سازوبرگ نظامی به میدان می‌آید و پشتیبانی خود را از جمهوری اسلامی اعلام می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: چند روز پس از انتصاب سپهبد قرنی به عنوان رئیس ستاد مشترک ارتش، شاهد به شهادت رسیدن این مجاهد تلاش‌گر و شجاع بودیم، که نشان از عداوت دشمنان با ارتش بود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش با تاکید بر اینکه ارتش جمهوری اسلامی پیوسته گوش به فرمان امام بود، به ذکر رشادت‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: در شرایطی که از آمادگی کامل برخوردار نبودیم اما ارتش جزو اولین یگان‌هایی بود که در خط مقدم مبارزه با دشمن قرار گرفت و در روز دوم جنگ، ۱۴۰ فروند هواپیمای ما در آسمان عراق به پرواز درآمد.

آذریان با بیان اینکه دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران هیچگاه قطع نمی‌شود، تصریح کرد: اگر امروز دشمن تعرضی به خاک ما نمی‌کند، به رشادت‌های ارتش و نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس برمی‌گردد، بنابراین پیوسته باید بنیه دفاعی خود را قوی کنیم و نیروهای زمینی، دریایی و هوایی ارتش به این مهم باورمند هستند.

وی در خصوص دستاوردهای مهم ارتش پس از دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: در شرایطی که تحریم‌های ظالمانه علیه کشور ما وضع شده، ارتش جمهوری اسلامی با استفاده از تجهیزات تولیدی داخلی، رزمایش‌های بسیار بزرگی انجام داده و از دیگر دستاوردها می‌توان به اورهال بالگردها، ساخت سامانه‌های موشکی، ساخت هواپیما، ساخت سامانه‌های موشکی، ناوشک، ناوچه و زیردریایی اشاره کرد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه قرارگاه شمال شرق در ۶ استان فعال است و ۷۰۰ کیلومتر مرز دارد، تصریح کرد: علاوه بر این اقدامات، ارتش در بحران‌های مختلف همچون سیل، زلزله و کرونا هم در کنار مردم بوده و هست.

آذریان همچنین از همراهی شورای شهر مشهد و مدیریت شهری تقدیر کرد و افزود: شورای پنجم شهر مشهد در بحث‌های مختلف فرهنگی و عمرانی در کنار ارتش بوده است.

چرا طرح جامع شهر مشهد مقدس بعد از ۱۳ سال هنوز تکمیل نشده است؟ 

احمد نوروزی، رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد، ناطق پیش از دستور هشتاد و هشتمین جلسه علنی شورا بود.

متن کامل این نطق به شرح ذیل است:

به‌نام خداوند قادر متعال و با تبریک اعیاد و مناسبت‌های گذشته و تبریک به دلاوران ارتش جمهوری اسلامی و گرامیداشت خدمات پرستاران و پزشکان و خادمان خط مقدم مبارزه با کرونا

همشهریان عزیز سلام

برایتان در این شرایط بحرانی سلامتی و شادمانی و موفقیت آرزو می‌کنم امیدوارم که با در خانه ماندن، رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در صورت حضور در اجتماع جلو گسترش شیوع کرونا را بگیریم و با سلامتی و سربلندی از این بحران سخت خارج شویم.

امروز اقشار ضعیف جامعه که با کارگری، دستفروشی در روز بازار، ارائه خدمات روزانه امرار معاش می‌کرده و دارای درآمد حداقلی و بدون پس‌انداز بوده‌اند، بیکار شده‌اند، گرچه شهرداری، آستان قدس، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سایرین برای تامین و توزیع ۳۰۰ هزار بسته معیشتی برنامه‌ریزی کرده‌اند ولی به یقین این قشر از جامعه در شرایط سختی به سر می‌برند و جا دارد از تلاش ارگان‌های دولتی و نهادهای عمومی و مذهبی و خیرینی که در حوزه معیشت و بهداشت و درمان فعالند و تمامی نیک‌اندیشانی که حتی از یک نفر در این بحران حمایت می‌کنند، تقدیر و تشکر عرض نمایم.

وظیفه خود می‌دانم تصمیم عاقلانه تولیت محترم آستان قدس رضوی که با تعطیلی حرم مطهر رضوی باعث کاهش مسافرت و جلوگیری از تجمع مؤمنین و حفظ جان آنها گردیده است را ارج بگذارم.

همین جا از خواهر پرتلاش و ایثارگر و خیراندیش شورای اسلامی شهر مشهدمقدس سرکار خانم رمارم که با پذیرش خطر آلودگی‌های کرونایی شبانه‌روز برای خدمت‌رسانی به محرومین حاشیه شهر مشهد تلاش نموده و طرح اطعام ماندگار را با کمک خیرین اجرا می‌کنند و جناب آقای فیضی که مطالبات ساکنین محروم حاشیه شهر را نمایندگی می‌نمایند به نوبه خود قدردانی کنم.

اقتصاد شهر مشهد مقدس بیش از همه کشور از بحران کرونا آسیب دید چون محور توسعه شهر مشهد گردشگری است و پایه اقتصاد شهر مشهد زائر و زیارت و ارائه خدمات است که با محدودیت تردد و مسافرت همه تعطیل شده‌اند.

به‌ویژه برای فعالین حوزه گردشگری که تقریبا در تعطیلی صددرصد می‌باشند، شرایط سختی دارند درحالی‌که انتظار داریم کارفرمایان حقوق کارکنان خود را پرداخت نمایند این قشر نیازمند حمایت‌های مالی دولت هستند.

در آستانه سال نو خوب است اشاره‌ای هم به عملکرد مجموعه مدیریت شهری که با انسجام و همدلی شورای اسلامی و شهرداری مشهد مقدس، خدمات بسیار ارزشمندی را در سال ۹۸ انجام داده اند اشاره و شهردار، معاونین و مدیران و پرسنل محترم شهرداری تشکر نمایم.

۱- در بحران کرونا: مدیریت شهری مشهد تصمیمات هوشمندانه و سریعی را اتخاذ نمود.

الف) اطلاع‌رسانی گسترده در سطح شهر با استفاده از تمامی امکانات در اختیار از تاریخ ۱۹ اسفندماه با شفافیت کامل در تابلوهای شهری، روزنامه شهرآرا، فضای مجازی

ب) تلاش گسترده برای ضدعفونی تمامی فضای ضروری شهری، اتوبوس، قطار شهری، تاکسی‌ها و محلات

ج) تخصیص ۵۰ میلیارد ریال برای تامین لوازم بهداشتی و حفاظتی مورد نیاز پرستاران و پزشکان که سربازان خط مقدم کرونا هستند و همچنین تعمیر و تجهیز ۲۰ دستگاه آمبولانس برای بیماران کرونایی 

د) تعطیلی اتوبوسرانی و مترو که برای حفظ سلامت شهروندان عزیز انجام شده گرچه مشکلاتی هم ایجاد شده است باید تحمل کرد.

تمامی صاحبنظران حوزه سلامت معتقدند که وسایل حمل و نقل عمومی بیشترین نقش را در گسترش ویروس کرونا دارد.

حوزه معاونت اقتصادی در سال ۹۸

- ۱۲ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت فروخته شده است.

- مجوز انتشار ۲۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت و ۳ هزار میلیارد ریال صکوک اخذ شده برای قطارشهری و بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر رضوی که در مرحله پیگیری جهت فروش نهایی است.

- ۳۰ مصوبه اختصاصی اقتصادی داشتیم که عمدتاً مربوط به پروژه‌های جدید و همچنین اصلاحیه و اقاله پروژه‌های مشارکتی و تأمین مالی غیرنقد پروژه‌ها بوده است.

حوزه معاونت مالی و پشتیبانی در سال ۹۸

- تحقق ۱۲۰ درصدی درآمد نقدی 

- تکمیل پرونده بابت تهاتر بدهی‌های دولت موضوع بند "و" تبصره ۵ بودجه معادل ۵۳هزار میلیارد ریال

- تسری خدمات تکمیل درمان به بازنشستگان محترم به تعداد پنج هزار نفر

- ثبت کلیه قراردادها در سامانه فاش و ایجاد محدودیت در انعقاد قرارداد به صورت ترک تشریفات در سازمان‌ها که عامل اصلی شفافیت خواهد بود

حوزه عمرانی در سال ۹۸

- از تعداد ۵۳۲ پروژه زیربنایی در حال اجرا با اعتبار ۵۳۷ میلیارد تومان ۹۲ پروژه در سال ۹۸ به بهره‌برداری رسید. شامل ۵ تقاطع غیر همسطح، ۵۲ مسیل و کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی، ۳ پروژه پارکینگ 

- زمان اجرای پل و تقاطع غیرهمسطح که بیش از یکسال برآورد شده بود طی ۹ ماه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

- در پروژه‌های عمرانی ریلی نیز در خط ۳ قطار شهری حفاری فاز یک از میدان فردوسی تا ایستگاه امامت در سمت غرب و از میدان فردوسی تا پایانه مسافربری امام رضا (ع) در سمت شرق به‌ طول ۱۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر با اعتبار حدود ۵۸۰ میلیارد تومان به انجام رسید.

همچنین تکمیل سه ایستگاه خط ۲ 

- عملیات اجرایی خط ۴ نیز از منطقه خواجه ربیع (مهر مادر) آغاز شده است.

- بهسازی ۸۳ پیاده رو حدود ۳ برابر سال گذشته دارد.

- تکمیل خطوط جدید دوچرخه با پیاده‌روسازی به صورت گسترده

- آسفالت و روکش آسفالت سطح شهر به میزان سه میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع با اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومان اجرا شد.

ترافیک شهری:

- اصلاح هندسی ۴۴ تقاطع و معبر سطح شهر با صرف هزینه اندک اثربخشی بالا مانند سه راه خیام

- ایمن سازی معابر بزرگراهی به طول حدود ۵ کیلومتر که منجر به کاهش ۱۲ درصدی تصادفات عابر پیاه در سال ۹۸ با وجود آمار افزایشی سالانه شد.

- اجرای پروژه حق تقدم عابر پیاده با هدف انضباط ترافیکی شامل ۲۷ تقاطع، ۷ گذرگاه عابر پیاده تیپ یک، ۲۷ گذرگاه عابر پیاده تیپ دو

حوزه خدمات شهری در سال ۹۸: 

- احداث و توسعه تعداد ۴۱ بوستان به مساحت حدود ۴۱ هکتار و با اعتباری بالغ بر ۶۴ میلیارد تومان که حدود ۴۲ درصد آنها در محدوده مناطق کم برخوردار 

- احداث و توسعه ۳۵۰ هکتار درختکاری در عرصه های کمربند سبز 

- توسعه شبکه جداسازی در سال ۱۳۹۸ شامل ۱۶ کیلومتر خط انتقال و بیش از ۱۸ کیلومتر خطوط شبکه توزیع ، شروع عملیات اجرای مخزن سه هزار متر مکعبی با پیشرفت حدود ۴۵ درصد و احداث سه ایستگاه پمپاژ

- تخصیص ۱۶ میلیارد تومان اعتبار برای لایروبی کانالهای مشکل دار و آبگرفتگی‌های سطح شهر و خرید پمپ و تجهیزات مورد نیاز جهت مدیریت آبگرفتگی های سطح شهر در زمان بارش ها که شاهد رفع مشکل در بارندگی اخیر بودیم که چون مشکل رفع شده کار خوب انجام شده دیده شد.

- طراحی بزرگترین لند فیل مهندسی و بهداشتی کشور 

در پایان ضمن تشکر از تلاش‌ها و خدمات بی‌وقفه ریاست محترم جمهوری و مجموعه دولت محترم و کادر پزشکی درمانی کشور و شهرداری‌ها در مبارزه با ویروس کرونا، انتظار داریم که اگر بر تمرکززدایی در نظام اجرایی کشور برخلاف شعارها باوری نیست حداقل در شرایط بحران به توان اجتماعی، مردمی و قانونی نهادهای برخواسته از آراء مردم احترام گذاشته تا همراه مسئولان استانی و شهری با بهره گیری از نظرات جامعه تخصصی بتوانند متناسب با شرایط بحران در هر شهر و استان که متفاوت با جاهای دیگر است تصمیم بگیرند و جان عده‌ای بیشتر از مردم عزیز کشورمان را از گزند کرونا مصون داشته که آمار فوتی‌ها را کاهش دهند. 

۲- جناب آقای استاندار ما برای عبور از رکود اقتصادی و ایجاد رونق پس از کرونا بشدت نیازمند تعیین تکلیف طرح بافت پیرامون حرم با رعایت حقوق مکتسبه قانونی سرمایه‌گذاران هستیم تا از رکود سرمایه‌های سنگین انجام شده جلوگیری شود. 

۳- از وزیر محترم وزارت راه و شهرسازی تقاضا دارم که آسیب شناسی کنند چرا طرح جامع شهر مشهد مقدس بعد از ۱۳ سال هنوز تکمیل نشده و مطالعات پهنه بندی حریم شهر مشهد و طرح بلند مرتبه سازی انجام نشده و هنوز در تعیین محدوده ی شهر مشهد دچار اختلاف است. 

- طرح‌های تفصیلی جدید منطقه ثامن (بافت پیرامون حرم از سال ۹۳) چرا پس از ۵ سال آماده نشده است و شنیدیم که قرارداد مشاور جدید بخاطر بحران کرونا تعلیق شده است. اگر چه بسیاری از فعالیت‌ها در جامعه متوقف شده ولی فعالیت مشاورین معماری و شهرسازی که می‌توانند به صورت دورکاری انجام شود؛ منعی ندارد بنابراین تقاضا داریم برای تسریع در تهیه طرح تفصیلی طرح پیرامون حرم که باعث جذب سرمایه و رونق اقتصادی می‌شود، اقدام فرمایند.

تذکر عضو شورای شهر مشهد به شهردار

همچنین در ادامه هشتاد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مشهد در خصوص عدم اجرای کامل مصوبه راه‌اندازی سامانه جامع معاملات شهرداری مشهد به شهردار تذکر داد و درخصوص عدم تهیه پیوست‌های زیست محیطی برای پروژه‌های عمرانی از شهردار سوال کرد.

محمد حاجیان شهری هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، با تأکید بر اینکه کمربند جنوبی مشهد پیوست زیست محیطی ندارد، خاطرنشان کرده بود: در هشتاد و پنجمین جلسه علنی هم موضوع را در قالب تذکر کتبی از شهردار سؤال کردم، پاسخی که وی برای من فرستاده قانع‌کننده و قابل قبول نیست دوباره برگشت زده‌ام که بعد از بحران کرونا باید بیاید در صحن علنی شورا و پاسخ بدهد.

مصوبات هشتاد و هشتمین جلسه علنی شورای شهر مشهد

مهم‌ترین مصوبات اولین جلسه علنی شورای شهر مشهد، در سال جدید شامل آغاز به کار محدود ناوگان اتوبوس‌رانی از اول اردیبهشت ماه، تصویب طرح ایجاد بانک اطلاعات برای اقشار آسیب پذیر با قید دوفوریت و تصویب طرح راه‌اندازی واحد تشخیص مولکولی SARS-CoV-۲ بود.

تصویب طرح ایجاد بانک اطلاعات برای اقشار آسیب پذیر با قید دوفوریت

بر اساس این مصوبه، شهرداری مشهد مکلف است، به منظور فعالیت هدفمند در زمان بحران‌های اجتماعی مانند شیوع کرونا ویروس، بلایای طبیعی احتمالی و کمک به اقشار آسیب پذیر در دوره بحران مانند کارگران روزمزد، دستفروشان، بانک اطلاعات شهروندان را با اولویت اقشار آسیب پذیر و کارگران ساختمانی، کارگران روزمزد و زنان سرپرست خانوار با استفاده از بانک اطلاعات سایر ارگان‌ها، شورای اجتماعی محلات، خیریه‌ها ایجاد کند.

تصویب طرح راه‌اندازی واحد تشخیص مولکولی SARS-CoV-۲

به شهرداری مشهد اجازه داده شد، در اجرای بندهای ۴ و ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری و به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در سطح شهر مشهد از طریق راه اندازی واحد تشخیص مولکولی SARS-CoV-۲ توسط سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی، نسبت به هزینه کرد جمعا تا مبلغ ۲.۵ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹، اقدام کند.

تصویب لایحه واگذاری بلوک‌های شماره ۱ و ۲ پروژه یاس واقع در بلوار توس، بین توس ۵۱ و۵۳ به قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا در ازای بخشی از مطالبات قرارگاه یاد شده، از دیگر مصوبات این جلسه علنی بود.

گفتنی است؛ علاوه بر موارد فوق، تمدید زمان اقاله قرارداد پروژه مشارکتی سامانیه، دریافت بهای خدمات شهری از اتباع خارجی، اصلاح اساسنامه و تغییر نام شرکت ترافیک هوشمند الیت و همچنین نامگذاری سه معبر فرعی به نام استادان فقید دانشگاه از دیگر دستورکارهای این جلسه بود که به علت زمان بر بودن تصویب طرح دو فوریتی آغاز به کار محدود ناوگان اتوبوس‌رانی از اول اردیبهشت ماه، به جلسه بعد موکول شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.