۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶
کد خبر: 700618

کامبوزیا پرتوی کارگردان و فیلم‌نامه نویس سینمای ایران به دلیل سکته مغزی در بیمارستانی در تهران از شامگاه ۲۳ فروردین ماه بستری شده است.

کامبوزیا پرتوی در بیمارستان بستری است

به گزارش قدس آتلاین نسرین مرادی همسر این هنرمند با تایید این خبر به ایسنا گفت: خوشبختانه سطح هوشیاری‌شان خوب است اما به دلیل مراقب‌های ویژه در ای سی یو بیمارستان «تریتا» فعلا بستری هستند و امیدواریم ظرف چند روز آینده به بخش عمومی منتقل شوند.

کامبوزیا پرتوی که متولد ۱۳۳۴ است کارگردانی فیلم‌های چون ماهی، گلنار، بازی بزرگان، کافه ترانزیت، پرده و کامیون را برعهده داشته است.

او برای ساخت فیلم ماهی جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلم جیفونی ایتالیا و جایزه یونیسف از جشنواره فیلم برلین و جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلم آدلاید استرالیا را به دست آورد.

پرتوی برای کارگردانی کافه ترانزیت جایزه جشنواره بین‌المللی فیلم ماردل پلاتا و جایزه فیپرشی جشنواره بین‌المللی فیلم داکا و همچنین سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه را از جشنواره فیلم فجر و تندیس زرین جشن خانه سینما را کسب کرد و نامزد هوگو طلایی جشنواره بین‌المللی فیلم شیکاگو، نامزد جایزه بالن طلایی جشنواره سه قاره در سال ۲۰۰۵ شد. 

او پیشتر جایزه بهترین فیلمنامه را برای فیلم من ترانه ۱۵ سال دارم (رسول صدر عاملی) در سال ۱۳۸۰ از بیستمین جشنواره فیلم فجر دریافت کرد و برای سومین و چهارمین بار هم این جایزه را برای فیلمنامه فیلم‌های «فراری» (علیرضا داوودنژاد) و «کامیون» دریافت کرد.

کامبوزیا پرتوی همچنین دو جایزه بهترین فیلمنامه از جشن خانه سینما را برای فیلم‌های قطعه ناتمام (مازیار میری) و کافه ترانزیت از آن خود کرد. او نویسنده سریال «گل پامچال» هم بوده است.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.