سردار آزادی گفت: بازجویی‌ها و مستندات مربوط به دستگیری وی در سوابق موجود است و اعترافات همدستانی که با وی در این عملیات دستگیر شدند نیز کاملاً ادعاهای شبکه‌های معاند را تکذیب می‌کند.

تکذیب دستگیری طراح فرار زندانیان سقز در خارج از کشور

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی کردستان گفت: به دنبال جنجال سازی رسانه‌ای معاندان در فضای مجازی و رسانه‌ای با هدایت استکبار جهانی مبنی بر دستگیری عامل طراح اصلی فرار زندانیان سقز در خارج از کشور، این موضوع تکذیب می‌شود.

وی گفت: دشمنان نظام با انتشار اخبار نادرست و کذب در فضای رسانه‌ای این گونه وانمود می‌کنند که فرد مورد نظر توسط اتحادیه مردمی کردستان تحویل سپاه پاسداران شد در حالی که خبر دستگیری وی در تاریخ ۱۶ فروردین ماه از طریق دستگاه قضائی استان کردستان در سایت‌های خبری منتشر شده بود که این متهم با کار اطلاعاتی و هوشیاری مأموران انتظاامی شهرستان بانه در منزلی در یکی از روستاهای این شهرستان دستگیر شده بود.

سردار آزادی با بیان اینکه دشمن با انتشار اخبار نادرست به دنبال رسیدن به اهداف پلید خود که همانا تفرقه در بین مردم انقلابی و ولایتمدار کرد است، تصریح کرد: بازجویی‌ها و مستندات مربوط به دستگیری وی در سوابق موجود است و اعترافات همدستانی که با وی در این عملیات دستگیر شدند نیز کاملاً ادعاهای شبکه‌های معاند را تکذیب می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه مردم ما مردمی هوشیار و با بصیرت بوده و هیچگاه فریب این دسیسه‌های ساختگی معاندین را نخواهند خورد، افزود: متهم که هشتم فرودین ماه با طراحی نقشه فرار زندانیان از زندان متواری شده بود هیچگاه از مرز خارج نشده و با تلاش شبانه روزی مأموران انتظامی بانه در داخل کشور دستگیر شد.

فرمانده انتظامی کردستان ادامه داد: متهم (مصطفی- س) که به جرم سرقت‌های مسلحانه و شهادت ۲ نفر از همکاران پلیس در سال ۱۳۸۲ و نیز ایجاد رعب و وحشت در بین مردم و شرارت‌های گوناگون به اعدام محکوم شده بود پس از فرار از زندان در ۱۶ فرودین ماه طی یک عملیات غافلگیر کننده پلیسی در بانه دستگیر و در ۲۳ فروردین ماه به دار مجازات آویخته شد.

وی با تقدیر از تلاش همه دستگاه‌های انتظامی، نظامی و امنیتی در شناسایی و دستگیری ۶۵ نفر از زندانیان فراری زندان سقز، تصریح کرد: ۹ نفر از زندانیان همچنان متواری هستند که تلاش برای دستگیری آنان ادامه دارد.

فرمانده انتظامی کردستان در پایان با تقدیر از حس مسئولیت پذیری و همکاری و همراهی بسیار خوب مردم قانونمند و قانونمدار استان در همکاری هدفمند با پلیس در راستای ارتقا شاخص‌های امنیتی استان، بیان کرد: کردستان یکی از امن ترین استان‌های کشور است و محلی برای جولان نا امن کنندگان امنیت مردم نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.