عضو پارلمان عراق با تاکید بر اینکه ثبات کامل در عراق در پی خروج کامل نظامیان آمریکایی از این کشور محقق می‌شود، گفت: آمریکا پس از شکست نقشه‌هایش در عراق درصدد احیای مجدد سناریوی ژوئن 2014 است.

هشدار عضو پارلمان عراق درباره نقشه آمریکا برای احیای داعش

به گزارش قدس آنلاین، «ثامر ذیبان» عضو ائتلاف الفتح در پارلمان عراق در واکنش به حملات علیه نیروهای عراقی طی روزهای اخیر تاکید کرد که آمریکا برای بازگشت سناریوی ژوئن 2014 در عراق برنامه ریزی می‌کند.

تروریست‌های داعش در واپسین ساعات شامگاه ۹ ژوئن ۲۰۱۴ میلادی پیرو پیشروی چند روز پیش به شمال عراق، کنترل بیشتر مناطق شهر موصل مرکز استان نینوا را به دست گرفتند.

ذیبان در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم گفت:«آمریکا به دنبال شکست نقشه‌هایش در عراق درصدد احیای مجدد سناریوی ژوئن 2014 است و حملات اخیر علیه نیروهای امنیتی در برخی استان‌ها گواه مهمی است».

عضو پارلمان عراق تاکید کرد:« تا زمانی که حضور غیرقانونی آمریکا در عراق ادامه داشته باشد ثبات به این کشور بازنخواهد گشت و تصمیم پارلمان عراق درباره اخراج نظامیان خارجی و از جمله آمریکایی روشن است و همه پایگاه‌های نظامی غیر مجاز باید تعطیل شوند و این  از اولویت‌های دولت آتی است».

ذیبان گفت: «مرحله فعلی هوشیاری و پیگیری بیشتر اوضاع را به منظور مقابله با نفوذ داعش از سوریه به مناطق دارای خلل امنیتی در غرب عراق می‌طلبد، زیرا آمریکا می‌خواهد با کشاندن تروریست‌ها به داخل عراق ثبات داخلی آن را برهم زند».

عناصر داعش روز یکشنبه ظرف کم‌تر از شش ساعت سه حمله در استان‌های کرکوک و دیالی انجام دادند، اما نیروهای امنیتی در دفع آن موفق بودند.

استان‌های دیالی و صلاح الدین هم در هفته‌های گذشته شاهد افزایش حملات هسته‌های خفته داعش بوده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.