معاون آموزش‌وپرورش قوچان گفت: اگر برای تکمیل پروژه استخر دانش‌آموزی این شهرستان، پول نقد برای پیمانکار پرداخت شود با ۴ میلیارد تومان دیگر پروژه آماده بهره‌برداری می‌شود، اما پرداخت اعتبار به‌صورت اوراق، هزینه تکمیل را به حدود ۷ میلیارد تومان می‌رساند.

تکمیل پروژه استخر دانش‌آموزی قوچان با پرداخت ۴ میلیارد تومان پول نقد به پیمانکار

به گزارش قدس آنلاین، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش‌وپرورش قوچان  با اشاره به آخرین وضعیت پروژه استخر دانش‌آموزی این شهرستان، اظهار کرد: عملیات ساخت این پروژه از سال ۹۰ آغاز شد که متراژ عرصه آن ۵ هزار مترمربع و متراژ اعیان آن یک هزار و ۸۰۰ مترمربع بوده و مجری طرح نیز سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس است.

حسن ولی‌زاده با یادآوری این مطلب که پروژه تا حدود دو سال پیش تنها پیشرفت فیزیکی ۲۸ درصدی داشت و در حال حاضر به پیشرفت ۵۰ درصدی رسیده است، گفت: اعتبار هزینه شده برای این پروژه تاکنون ۴ میلیارد تومان بوده که یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آن در سال گذشته توسط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هزینه شده است.

وی با بیان اینکه برای سال جاری نیز حدود ۲ میلیارد تومان برای این پروژه در نظر گرفته‌ شده که در صورت تخصیص اعتبارات، پیشرفت فیزیکی آن را به ۷۰ درصد می‌رساند، تصریح کرد: اگر برای تکمیل این پروژه پول نقد برای پیمانکار پرداخت شود با ۴ میلیارد تومان دیگر پروژه آماده بهره‌برداری است.

معاون آموزش‌وپرورش قوچان با اشاره به این موضوع که در حال حاضر دولت به پیمانکاران پول نقد نمی‌دهد و بیشتر با اوراق کار می‌کند و سررسید اوراق نیز چند سال بعد است، افزود: در صورت پرداخت اعتبار این پروژه به‌صورت اوراق به پیمانکار، حدود ۷ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

ولی‌زاده بیان کرد: رایزنی‌هایی با چند خیّر انجام‌ شده تا بتوان در سال جاری پروژه به پیشرفت ۷۵ درصدی برسد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.