معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی گفت: ۸۷ نفر از ساکنان روستای بهانگر در شهرستان داورزن به صورت اضطراری اسکان داده شدند.

اسکان اضطراری ۸۷ سیل‌زده در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، اسماعیل بهمن‌آبادی  افزود: روستای بهانگر شهرستان داورزن از دیروز دچار سیلی شدید شد و با توجه به قرارداشتن این روستا در ارتفاعات و بارندگی شدید و متناوب و عدم دسترسی به روستا به علت تخریب راه‌های مواصلاتی کمک رسانی به اهالی دچار مشکل شده بود اما از ساعت ۱۹ شب گذشته تا ساعت یک بامداد امروز به ۸۷ نفر از اهالی این روستا امدادرسانی شد و این افراد اسکان اضطراری شدند.

وی اضافه کرد: امدادرسانی به این تعداد سیل‌زده‌ با کمک ۵۶ نفر نجاتگر، امدادگر و داوطلب آفرود و اعضای هیات کوهنوردی انجام شد و این افراد به حسینیه روستای مهر منتقل و اسکان و تغذیه شدند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی گفت: ساکنان بخش شرقی روستای آبروی در سبزوار نیز به تعداد ۵۰ نفر به منطقه ای ایمن در روستای مهر در دامنه کوه منتقل شدند.

بهمن‌آبادی افزود: ۴۷ بسته جیره ۷۲ ساعته غذایی و ۴۷ بسته جیره یک ماهه اضطراری در بین آسیب‌دیدگان سیل بهانگر داورزن  و ۳۳ بسته ۷۲ ساعته غذایی هم از سوی هلال احمر استان در بین اهالی روستای آبروی این منطقه توزیع شد.
وی ادامه داد: در مجموع طی این دو عملیات ۶ خودروی عملیاتی شامل آمبولانس، ست نجات و خودروی دو کابین امدادی توسط شعبه سبزوار و نمایندگی هلال احمر داورزن در منطقه حضور یافته و انجام وظیفه کرده اند.

طبق پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی فعالیت سامانه بارشی که از روز شنبه این هفته در این استان آغاز شد تا پایان روز چهارشنبه ادامه دارد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.