خراسان شمالی- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش های انجام شده، تا ظهر ۲۵ فروردین، ۵۲۵ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد آمار فوتی ها به ۵۵ نفر افزایش یافت.

مبتلایان به کووید ۱۹ در خراسان شمالی به ۵۲۵ نفر رسید

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر سید احمد هاشمی در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان ها نیز اظهار داشت: در شهرستان های بجنورد ۲۵۰ نفر، شیروان ۵۴ نفر، فاروج ۳۳ نفر، مانه و سملقان ۳۴ نفر، جاجرم ۲۶ نفر، گرمه ۲۱ نفر، راز و جرگلان ۱۰ نفر و اسفراین ۹۷ نفر بطور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده اند.

وی با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش های شبانه روزی انجام پذیرفته تاکنون ۳۷۳ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده اند.

وی تاکید کرد: یکی از خطرناک ترین اقدامات در این ایام رفتن به سفرهای غیرضروری بخصوص به استان های درگیر با این بیماری است.

دکتر هاشمی یادآور شد: رعایت مسائل بهداشتی و شست و شوی مکرر دست، عدم تماس با بیماران، پرهیز از دست زدن به سر و صورت بخصوص به ناحیه چشم، بینی و دهان ضروری است.

وی افزود: آزمایش ۷۸۹  نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده است و هم اکنون ۱۱۳ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های سطح استان بستری هستند.

وی با اشاره به غربالگری بیش از ۹۳ درصد جمعیت استان گفت: غربالگری ۸۲۲ هزار و ۴۰۷ نفر در استان اقدامی ارزشمند بوده و به معنای ممانعت از مراجعه بدون ضرورت این افراد به مراکز درمانی و بیمارستان ها است، که از این تعداد، ۶۰۸۳ نفر نیاز به استراحت در منزل داشته اند.

وی با اشاره شرایط بوجود آمده هشدار داد : اگر مردم جان خود و عزیزانشان برایشان اهمیت دارد، قرنطیه خانگی موثرترین راه برای قطع کردن زنجیره انتقال این ویروس است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.