۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
کد خبر: 700666

پلتفرم «سرفیس» با هدف حمایت از هنرمندان و فراهم آوردن فرصت‌های نمایش و فروش آثار هنری، اقدام به برگزاری نمایش آنلاین آثار هنرمندان معاصر ایران کرده است و علاقمندان می‌توانند این آثار را با اطلاع از جزئیات و ویژگی‌های آن در فضای مجازی رصد کرده و خریداری کنند.

آثار هنری را ببینید و آنلاین بخرید!

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، تعطیل شدن مراکز فرهنگی، موزه‌ها و نمایشگاه و گالری‌های هنری در پی شیوع ویروس کرونا وضعیت عرضه خدمات فرهنگی و هنری را در شرایط ویژه‌ و بی‌سابقه‌ای قرار داده و در این میان هنرهای تجسمی و خرید و فروش آثار هنری هم تابع وضعیت موجود شدند و به حالت راکد درآمده‌اند و اقتصاد هنر و گردش مالی در این بخش را همچون سایر حوزه‌های دیگر به خطر در آمده است.

با این حال اما طی هفته‌های اخیر تعدادی از گالری‌ها، برپایی نمایشگاه‌های آنلاین را در فضای مجازی خود راه انداخته‌اند و امکان بازدید مجازی از آثار هنری همچون نقاشی، عکس و ... را برای دوستداران هنر فراهم کردند. اما گالری ایرانشهر در اقدامی جالب علاوه بر امکان دسترسی به بازدید از آثار هنری شرایطی را برای هنرمندان فراهم کرده که طی یک بازار فروش آنلاین بتوانند آثارشان را در معرض دید علاقمندان برای خرید قرار دهند.

گالری ایرانشهر معمولاً خود را محدود به فضای نمایشگاهی‌اش نکرده و در قالب پروژه‌های محتلف در سطح ملی و بین‌المللی فعالیت می‌کند. یکی از این پروژه‌ها «سرفیس» است که برای اولین بار در ایران، گروهی برگزیده از هنرمندان تجسمی را در مجموعه‌ای با امکانات متعدد در تعاملی فعال و پویا قرار داده است. این پروژه علاوه بر فراهم کردن فضای کار برای هنرمندان، امکان بازدید عمومی از کارگاه‌ها و هنرمندان در حین کار را در ساعاتی مشخص فراهم می‌کند.

در همین راستا، گالری ایرانشهر با حمایت از پلتفرم «سرفیس» با هدف حمایت از هنرمندان و فراهم آوردن فرصت‌های نمایش و فروش آثار هنری، اقدام به برگزاری نمایش آنلاین آثار هنرمندان معاصر ایران کرده است.

«آتلیه ۹۹» پلتفرم آنلاینی است برای حمایت از هنرمندان در دوران کرونا که توسط تیم گالری ایرانشهر برای نمایش و فروش آثار هنری طراحی شده است. پروژه نمایش آنلاین آثار هنرمندان معاصر ایران با شعار «در این بحران همه با همیم» لحظه به لحظه درحال بارگذاری آثار جدید هنرمندان است و هر هنرمند این مجموعه ۵ هنرمند را به پروژه معرفی می کند و بدین ترتیب فاز اول نمایش و فروش آنلاین آثار در پلتفرم سرفیس شکل می‌گیرد.

علاقمندان می‌توانند این آثار را به صورت مجزا در بخش‌های مختلفی همچون نقاشی،  مجسمه، عکس،  ویدئو و چیدمان ببینند و آثار مورد علاقه خود را خریداری کنند. این در حالی است که برای اغلب این آثار تخفیفات ویژه‌ای هم در نظر گرفته شده است.

گالری ایرانشهر از هنرمندان دعوت کرده است که با بهترین آثار خود در این پروژه شرکت کنند و از سویی دیگر با حذف سهم و منافع گالری و قیمت‌گذاری تعدیل‌شده، شرایط ویژه‌ای برای ترغیب خریداران و کلکسیونرها فراهم شده تا بتوانند امکان زیست هنری و ادامه کار هنرمندان را در ماه‌های آتی تسهیل کنند.

به نظر می‌رسد در صورتی که این طرح بتواند اقبال و توجه علاقمندان را به خود جذب کند امکان خوبی برای خرید و فروش آثار هنری و ایجاد فضایی با ظرفیت‌های بیشمار برای پویایی چرخه اقتصادی هنر را در ماه‌های آتی و شرایط عادی فراهم کند.

امیربهمن امیریان، مدیر گالری ایرانشهر درباره این پروژه می‌گوید: در شرایط فعلی که مشخص نیست دامنه بحران تا چه زمانی ادامه داشته باشد باید فکری برای امکان تداوم کار هنرمندان می‌کردیم. فروش آنلاین را برای اولین بار است که در این مقیاس انجام می‌دهیم و در این مرحله از پروژه با حذف سهم گالری شرایطی ایجاد کردیم که سرمایه‌گذاران را تشویق کنیم.

در این مرحله از حمایت گالری طراحان آزاد بهره‌مند شدیم و در گام‌های بعدی از گالری‌های دیگر دعوت می‌کنیم به این برنامه بپیوندند. ما این کار را ادامه خواهیم داد و امیدواریم در آینده ظرفیت‌های نمایش و فروش آنلاین را افزایش دهیم.

«آتلیه ۹۹» از جمعه گذشته ۲۲ فرودین ماه آغاز به کار کرد و آثار طراحی، نقاشی و مجسمه از هنرمندانی مانند محمدحسین ماهر، سهیل بسطامی، کامران مشک‌زاد، سعید نودهی، شیما فریدنی، رنه صاحب‌قدم، ماهان مومنی، سولماز حشمتی، آرمین پورفهیمی، مجید احمدی برجی، مصطفی چوب‌تراش، امین توکل، مرتضی احمدوند، نازیلا مقدم، بهروز مجیدی، مریم طباطبایی، نیلوفر کسبی، نارنج کاظمی، لیلی رشیدی رئوف، مژگان ملاحسینی، زینب موحد و ... را در آن ارائه کرده و در معرض دید علاقمندان و بازدیدکنندگان قرار داده است.

علاقه‌مندان برای دیدن و یا خرید آثار می‌توانند به نشانی http://surface.iranshahrartgallery.com مراجعه و آثار جدید را در این وبگاه مشاهده کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.