مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از اعزام سگ‌های زنده‌یاب به همراه مربیان‌آموزش دیده به شهرستان خواف برای جست‌وجوی نوجوان ۱۳ ساله مفقودی در سیل این شهرستان خبر داد.

اعزام سگ‌های زنده‌یاب برای جست‌وجوی نوجوان مفقودشده در سیلاب خواف

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی احمدی، در خصوص آخرین وضعیت نوجوان مفقودی در سیلاب شهرستان خواف اظهار ڪرد: عملیات تجسس در پی سیلاب از شامگاه یڪشنبه آغاز و روز دوشنبه نیز از صبح تا شب تداوم داشته است. از ابتدای صبح امروز نیز نیروهای تیم آنست شامل دو قلاده سگ زنده‌یاب و مربیانشان ڪه از روز دوشنبه به منطقه اعزام شده بودند  به همراه پنج تیم چهار نفره در پی نوجوان ۱۳ ساله مفقودی در خواف هستند.

وی در خصوص آخرین خسارات وارده به نقاط مختلف استان خاطرنشان ڪرد: تیم‌های عملیات امدادی در روستاهای رزق‌آباد، عارف و فدافن ڪاشمر از دوشنبه‌شب تا ڪنون مشغول تخلیه آب منازل روستایی هستند. در روستای زورآباد ۲۴ نفر تحت طعمه سیلاب قرار گرفته و نیروهای امدادی در آن جا مشغول امداد رسانی هستند. همچنین در روستای تلخڪ تربت‌جام ۳۶ نفر در پی ریزش آوار و تخریب منازل مسڪونی و در روستای ڪلاته‌مرزی ۴۲ نفر در اثر سیل و آبگرفتگی دچار حادثه شده‌اند ڪه نیروهای امدادی برای ارزیابی مناطق تخریب شده اعزام شدند ڪه طبق برآورد سیل یڪ منزل را نابود و چند خانه دیگر را نیز به‌شدت تخریب ڪرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به وقوع سیل شدید در ارتفاعات روستای بهانگر داورزن، در  ۴۸ ساعت اخیر به دلیل بارندگی شدید و متناوب و عدم دسترسی به روستا به علت تخریب راه‌های مواصلاتی، ۸۷ نفر از اهالی غربی روستا با حضور ۵۶ نجاتگر، داوطلب آفرود و اعضاء هیئت ڪوهنوردی به ڪمڪ دو دستگاه لودر و بولدزر به حسینیه روستای مهر منتقل و اسڪان اضطراری دیدند. همچنین از سحرگاه روز دوشنبه ۵۰ نفر از ساڪنان بخش شرقی روستای بهانگر به منطقه ایمن در دامنه ڪوه روستای مهر منتقل شدند.

احمدی افزود: در این منطقه ۴۷ بسته جیره ۷۲ ساعته و ۴۷ بسته جیره یڪ ماهه اضطراری به آسیب‌دیدگان روستای بهانگر و ۳۳ بسته جیره ۷۲ ساعته نیز به اهالی روستای آبرود توزیع شد. در این عملیات ۶ خودروی عملیاتی شامل آمبولانس، ست نجات و خودروی دو ڪابین امدادی توسط شعبه سبزوار و نمایندگی هلال احمر در داورزن مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با اشاره به آخرین گزارش ازحادثه‌دیدگان در سایر نقاط استان گفت: ۹ نفر در روستای عارف‌آباد شهرستان ڪاشمر و پنج نفر در روستای صومعه تربت‌حیدریه به دلیل سیل و آبگرفتگی حادثه دیده‌اند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.