همدان - رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: آتش نشانان همدان طی ۱۲ ماه سال گذشته یک هزار و ۲۵۴ نفر از شهروندان را طی ۳ هزار و ۶۶۹ عملیات نجات دادند.

 آتش نشانان همدان  بیش از ۱۲۰۰ نفر را نجات دادند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان ، آتشپاد محمدرضا بیاناتی بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از آغاز سال تا پایان اسفند ماه ۹۸ تعداد ۱۶۶ هزار و ۵۱۹ تماس با سامانه ۱۲۵ همدان برقرار شده که از این تعداد ۳ هزار و ۵۴۶ مورد منجر به عملیات شده، ۸ هزار و ۵۹۶ مورد برای راهنمایی و مشاوره برقرار شده ۱۷ هزار و ۷۴۰ تماس اشتباه بوده ،۱۶ مورد اعلام حریق کذب بوده و متأسفانه ۱۳۶۴۹۷ مورد ایجاد مزاحمت بوده است.

بیاناتی افزود: از ۳ هزار و ۵۴۶ عملیات انجام شده طی سال گذشته یک هزار و ۹۴۵ عملیات اطفا حریق، یک هزار و ۶۰۱ عملیات امداد و نجات و ۱۲۳ عملیات مربوط به احتیاط حریق و حوادث بوده است.

وی بیان کرد: پوشش گیاهان خودرو با ۸۹۳ مورد، وسایل نقلیه با ۲۳۶ مورد، اماکن مسکونی با ۲۳۱ مورد، باغات و فضای سبز با ۱۲۹ مورد و مراکز تجاری با ۱۰۶ مورد بیشترین کاربری عملیات‌های اطفا حریق را شامل شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان با اشاره به اینکه یک هزار و ۹۱۹ عملیات اطفا حریق در محدوده جغرافیایی شهر همدان و ۲۶ عملیات خارج از آن انجام شده است، افزود: علت بروز ۷۰۷ مورد از حادثه‌های آتش سوزی عمدی، یک هزار و ۲۰۷ مورد غیر عمدی و ۲۰ مورد نیازمند کارشناسی است.

بیاناتی با اشاره به انجام یک هزار و ۶۰۱ عملیات امداد و نجات در سال گذشته گفت: نجات افراد محبوس شده در آسانسور با ۳۰۷ مورد، نجات حیوانات با ۲۷۸ مورد، نجات افراد محبوس شده در اماکن مختلف با ۲۷۹ مورد مهار حیوانات با ۲۴۹ مورد، رفع آب گرفتگی و نجات در سیلاب ها با ۱۱۸ مورد و رهاسازی اندام بدن از داخل زیورآلات و اجسام مختلف با ۱۱۱ مورد بیشترین نوع عملیات انجام شده را در برگرفته است.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۵۹۰ مورد از عملیات امداد و نجات در محدوده شهر همدان و ۱۱ مورد خارج از آن بوده است گفت: بیشترین کاربری این عملیات‌ اماکن مسکونی با ۹۸۴ مورد، وسایل نقلیه با ۲۰۳ مورد و مراکز تجاری با ۶۴ مورد بوده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان با اشاره به اینکه ۷۵ نفر ازجمله ۴ آتش نشان در حوادث آتش سوزی و ۱۳۲ نفر از جمله ۲ آتشنشان در حوادث امداد و نجات مصدوم و ۲۳ نفر فوت شده‌اند، تصریح کرد: آتش نشانان در سال گذشته با سرعت عمل و از خودگذشتگی یک هزار و ۱۷۳ نفر را در عملیات‌ امداد و نجات و ۸۱ نفر را در حوادث اطفا حریق و نجات داده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.