منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم، گفت: کرونا یک چالش مالی نیست که بخواهیم آن را به تحریم یا هر حوزه دیگر اقتصادی ارتباط دهیم بلکه این چالش، یک چالش مدیریتی است.

دولت عقل اجرایی منسجم ندارد/ از چالش مدیریتی در کرونا آسیب خوردیم

قدس آنلاین: علی خضریان منتخب مردم تهران در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به عقیده من در موضوع کرونا ما با یک چالش مدیریتی مواجه هستیم، گفت: بیشترین آسیبی که کشور در مقابله با اپیدمی کرونا متحمل می‌شود، چالش مدیریت اجرایی و مدیریت تصمیم گیری است. این نکته به معنای نادیده گرفتن و ندیدن زحمات بخش درمان و خصوصاً وزارت محترم بهداشت نیست و همچنین منظور این نیست که زحمت، وقت و ایثاری که بیمارستان‌ها و بخش درمانی انجام می‌دهند را نمی‌بینیم.

وی افزود: معنای نکته‌ای که گفته شد این است که قانون زمانی که باید به این حوزه کمک کند، نتوانسته است به تصمیم درست، منطقی و واضح برای افکار عمومی برسد. برای مثال پیش از عید، کشور در شرایطی قرار داشت که نیاز بود این جداسازی‌های اجتماعی و فیزیکی انجام شود تا این بیماری رشد نکند اما در همان شرایط می‌بینیم آقای رئیس جمهور صحبت می‌کنند و می‌گویند اوضاع باید عادی شود. این نشان دهنده آن است که تصمیم، تصمیم غلطی است.

نماینده منتخب مجلس یازدهم تاکید کرد: این یک چالش مالی نیست که بخواهیم آن را به تحریم یا هر حوزه دیگری در حوزه‌های اقتصاد ارتباط بدهیم بلکه این چالش، یک چالش مدیریتی است. در ادامه داستان بعضاً دوستان توجیه می‌کردند که ما به این دلیل مانع جداسازی‌ها شدیم که مبادا بازار اقتصادی در شب عید آسیب ببیند و به مردم آسیب بزند.

خضریان تصریح کرد: نکته قابل توجه این است که، کسانی این حرف را می‌زنند که چند ماه قبل و در آبان ۹۸ بدون توجه به حوزه معیشت، افکار عمومی و اقتصاد یک شبه تصمیمی را اعلام کردند و تا یک هفته بعد هم آقای رئیس جمهور موضعی نمی‌گرفت و بعد از یک هفته هم گفت «من هم خبر نداشتم». اینکه ما دغدغه بازار و شرایط اقتصادی را داشته باشیم علی الظاهر حرف منطقی نیست.

وی ادامه داد: نکته مهمتر اینکه باید پرسید با باز نگه داشتن شرایط کشور، چه اندازه اقتصاد توانست در حوزه بازار و کارهای خصوصی مردم رونق پیدا کند؟ معلوم و واضح بود که در شرایطی که کرونا در حال رشد است اتفاقاً آنهایی که دارای سرمایه هستند زودتر برای حفظ سرمایه خودشان، بازار را تعطیل می‌کنند و به دنبال سلامت خودشان می‌روند، اما بدنه کارگر، کارمند و بدنه‌ای که مجبور بود به این دلیل که تعطیلی اعلام و محدودیت‌ها اعمال نشده است در محل کار خود حضور یابند بسیار آسیب خورد.

نماینده منتخب یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به این سوال که ما دو هفته طلایی نوروز و اول فروردین که می‌توانست زمینه کنترل مناسب اپیدمی کرونا را فراهم کند را چگونه گذراندیم؟ گفت: ما در این زمان با موجی از سفرهایی که زمینه گسترش کرونا را در کشور فراهم کرد روبرو بودیم. کجای این بی تدبیری به مسائل اقتصادی، تحریم‌ها یا کمک‌های بین المللی برمی گردد؟ آیا این موضوع، چیزی جز فقدان عقل اجرایی منسجم برای اداره کشور است؟ من در دولت عقل اجرایی منسجم را مشاهده نمی‌کنم. کجای این مسائل به مشکلات اقتصادی بر می‌گردد؟

خضریان در پایان خاطرنشان کرد: شما می‌خواهید بی تدبیری مدیریتی را به گردن اتفاقی بیرون از خود بیاندازید. به عقیده من این دوگانه‌های سیاسی بعد از حدود ۷ سال از مدیریت اجرایی آقای روحانی، دیگر جواب نمی‌دهد. پیشنهاد من به دوستانی که هوادار ایشان هستند این است که فرمول جدیدتری برای توجیه این بی تدبیری‌ها طراحی کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.