فرمانده نیروی زمینی ارتش از رونمایی از پنج دستاورد جدید ارتش در زمینه مقابله با کرونا خبر داد و گفت: فردا -چهارشنبه- از دو دستاورد در حوزه تشخیص و سه دستاورد در زمینه ضد عفونی رونمایی می‌شود.

رونمایی از پنج دستاورد ارتش در زمینه مقابله با کرونا

قدس آنلاین: «امیر سرتیپ کیومرث حیدری» در نشست خبری به مناسبت روز ارتش و بزرگداشت حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی (۲۹ فروردین)،  از رونمایی از دستاوردهای دیگری در حوزه سایبر، فاوا و تحرک خبر داد و افزود: علاوه بر این انواع خودروهای تانک‌بر تولید شده اند که قابلیت حمل چند تانک را دارد.

 به گفته فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در این مراسم همچنین از انواع موشک‌های ضد زره رونمایی می‌شود.

 امیر حیدری با اشاره به اقدامات ارتش در مقابله با کرونا  از زمان شیوع این ویروس در کشورمان گفت: ما در مقابله با ویروس کرونا تجربیات خوبی به دست آوردیم و این آمادگی را داریم که این تجربیات را در اختیار کشورهای دیگر قرار دهیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: برای مقابله با این ویروس رزمایش لبیک یا خامنه‌ای را  با پنج محوریت شروع کردیم. علاوه بر شناسایی بیماران و ضدعفونی کردن شهرها و بیش از ۴ هزار نقطه را ضدعفونی کردیم.

وی راه اندازی نقاهتگاه و بیمارستان‌های سیار، تولید ماسک و مواد ضدعفونی را از دیگر اقدامات ارتش در مقابله با کرونا عنوان کرد و گفت:‌ ۲۸ بیمارستان و ۱۲ هزار نفر کادر درمانی و  همچنین ۹۹۰۰ تخت بیمارستانی در اختیار وزارت‌ بهداشت قرار داریم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: پادگان‌ها و سرباز خانه‌های ما امن‌ترین اماکن هستند، امروز بزرگترین کارکرد ارتش آمریکا در مقابله با کرونا  سرقت تجهیزات پزشکی و ماسک از سایر کشورها است 

وی با بیا این که ارتش و نیروهای مسلح ایران تنها کشوری هستیم که چندبار هیمنه ارتش آمریکا را در هم شکسته است، گفت: ائتلاف‌هایی در خلیج فارس مستقر شدند تا امنیت خلیج فارس را تامین کنند اما راهبرد ایران تامین امنیت منطقه توسط کشورهای منطقه است چرا که منطقه برای کشورهای منطقه است.  
امیر حیدری اظهار داشت: امروز بهترین کار ویژه ما این است که به مردم خدمت کنیم. حتی آمادگی داریم تجارب خود را بنا به تایید و تدبیر رهبر انقلاب در اختیار سایر کشورها قرار دهیم.

وی با اشاره به حضور یگان‌ها در مرزهای کشور گفت: در حال حاضر ما در بعد ماموریت در غرب، جنوب غرب و شرق در مرز افغانستان حضور داریم و این مرزها به صورت مکانیزه و فنی و با تجهیزات روز رصد می شود.

امیر حیدری گفت: آنچه به امروز در نیروی زمینی موجب افتخار است فدایی مردم بودن و رسیدن به استقلال و خود کفایی است، ارتش و کشوری می‌تواند به توان خود افتخار کند که تجهیزات و تسلیحات را خود طراحی  و به کار گیرد نه اینکه کشور را به زراد خانه سلاح‌های خارجی تبدیل کند.

امیر حیدری گفت: نیروی زمینی امروز به یک قطب تبدیل شده که مردم با نگاه به این توانمندی به خود افتخار و احساس امنیت می‌کند، و به آن چنان قدرتی تبدیل شده ایم که می‌توانیم پوزه هر دشمنی را به خاک بمالیم.

وی با بیان اینکه نیروی زمینی بزرگترین ناوگان بالگرد منطقه را دارد، افزود: علاوه بر این ارتش از لحاظ برد موشک و نبرد شبانه به پیشرفت های خیره کننده‌ای رسیده و در بعد اورهال در سطح جهان بی‌نظیر است و ما توانسته‌ایم به موفقیت های بسیاری دست یابیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش به توان توپخانه ای نزاجا اشاره کرد و گفت: توان توپخانه ای نزاجا بسیار قابل توجه است به نوعی که در ماموریت‌های مدافعان حرم، غرش یگان‌های توپ خانه نیروی زمینی در دفاع از حرم و در سوریه نفس تروریست‌ها را گرفته بود.
امیر حیدری در ادامه  به رژه ارتش اشاره کرد و گفت: رژه ارتش در ۲۹ فروردین مانند سال‌های قبل برگزار نخواهد شد و در عوض رژه خدمت با شعار یاوران سلامت مدافعان امنیت برگزار می‌شود و تجهیزات و ابزار ویژه را برای مقابله با ویروس کرونا به میدان خدمت رسانی به مردم ‌می‌آوریم تا بتوانیم با ایجاد بیمار ستان صحرایی، نقاهتگاه و توضیح اقلام بهداشتی به مردم کمک کنیم.
فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه از رونمایی از تجهیزات جدید خبر داد و گفت: فردا رونمایی از تجهیزات جدید برای مقابله با ویروس کرونا را داریم که در بعد تشخیص دو دستاورد و در بعد ضد عفونی مراکز نیز سه دستاورد بسیار مهم رونمایی می شود و همچنین دستاوردهای دیگری در حوزه سایبر، فاوا و تحرک نیز رونمایی می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین در این مراسم انواع خودروهای تانک‌بر را تولید کرده‌ایم که می‌توانند چند تانک را حمل کنند، همچنین از انواع موشک‌های ضد زره رونمایی می‌کنیم.
ادامه دارد 

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.