مدیر دو گروه پژوهشی کلام و اندیشه اسلامی و احیاء تراث بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی از تصحیح و انتشار ۳۰ اثر جدید در سال جاری توسط این مرکز خبر داد.

انتشار ۳۰ اثر تصحیحی جدید توسط بنیاد پژوهش‌های اسلامی در سال ۹۹

به گزارش قدس آنلاین، علی رستمیانی ضمن تشریح فعالیت‌های تدارک دیده شده در سال جاری توسط  دو گروه کلام و اندیشه اسلامی و احیاء تراث بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، از انتشار ۳۰ جلد اثر تصحیحی توسط پژوهشگران این مرکز در سال جاری خبر داد.
وی گفت: از این تعداد، ۱۰ جلد کتاب با محوریت آثار قاضی نورالله شوشتری، ۲ جلد مرتبط با بحث فلسفه اسلامی و آثار دیگر نیز در زمینه کلام و علوم قرآنی است.
وی در ادامه برگزاری دو همایش در حوزه بین المللی و کشوری با همکاری سایر ارگان‌ها و نهادها را از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در این گروه ها دانست و افزود: همایش میرحامد حسین لکهنوی با همکاری  بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و بنیاد امامت قم برگزار می‌شود و تالیفات میر حامد حسین که تصحیح آنها را پژوهشگران گروه  تصحیح متون و احیاء تراث بر عهده داشتند، رونمایی می شود.
این پژوهشگر ادامه داد: ۱۵ جلد از آثار میرحامد حسین توسط پژوهشگران بنیاد تصحیح شده است که ۵ جلد از آن به چاپ رسیده و ۱۰ جلد آن نیز در سال جاری به چاپ خواهد رسید.
رستمیانی همچنین برگزاری همایش قاضی نورالله شوشتری را از دیگر اقدامات برنامه‌ریزی شده بنیاد در سال جاری ذکر کرد و گفت: این همایش در سطح بین‌المللی و با همکاری کشور هندوستان و ایران،  مدیریت آستان قدس رضوی و همچنین مسئولیت بنیاد پژوهش‌های اسلامی و جامعه مدرسین حوزوی علمیه قم به صورت مشترک برنامه‌ریزی شده است.
وی خاطرنشان کرد: ۲۰ جلد از آثار قاضی نورالله شوشتری در این همایش رونمایی می‌شود که ۱۲ جلد آن در سال‌های گذشته منتشر شده است و ۸ جلد آن نیز در سال جاری به بازار نشر عرضه خواهد شد.
رستمیانی زمان برگزاری این همایش‌ها را پس از عبور از بحران کرونا اعلام کرد و گفت: پیش بینی شده است در سال جاری آثاری که سالها برای انتشار آنها تلاش شده است، به سرانجام برسد و در اختیار جامعه مخاطب قرار گیرد.
وی در ادامه تصریح کرد: در سال جاری، ۴ اثر ترجمه به چاپ می‌رسد که از جمله آنها می‌توان به کتاب‌های «تاریخ تشیع»، «قاعده زرین»، «تاریخ روابط مسلمانان و مسیحیان» و... اشاره کرد.
این پژوهشگر با اشاره به تالیفات گروه کلام در سال جاری گفت: ۱۰ اثر تا پایان سال جاری تالیف و رونمایی می‌شود که «زیارت در ادیان ابراهیمی»، «زیارت در دین یهود»، «زیارت در دین مسیحیت» و... از جمله آنهاست.
رستمیانی گفت: در این گروه ۶ اثر در مرحله بررسی است که پس از تصویب در شورای پژوهش بنیاد منتشر خواهد شد.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.