با توجه به شیوع کرونا، خدمات پزشکی، پرستاری، آزمایشگاهی و فیزیوتراپی به صورت شبانه روزی در مناطق ۲۲ گانه تهران توسط مرکز درمان در منزل جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی ارائه می‌شود.

اگر در تهران بیمار کرونایی دارید، به این شماره زنگ بزنید

اجرای طرح «درمان در منزل بیماران» در تهران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، مرکز خدمات تخصصی درمان در منزل "امداد" جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی به‌ منظور رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و قطع زنجیره‌ی ابتلا به کرونا، اقدام به ارائه طرح درمان در منزل، ویژه بیماران کرونایی و همه خدمات تشخیصی درمانی و حمایتی در مناطق ۲۲ گانه تهران با تماس تلفنی با شماره «۷۲۱۰۳» کرده است.

ابوحسن فرهنگ سردرودی مدیر مرکز درمان در منزل "امداد" با اشاره به آسیب‌پذیری بالای گروه سنی سالمندان در مقابل ویروس کرونا، اظهار کرد: با توجه به شیوع همه‌گیر بیماری نوظهور کرونا ویروس جدید در ایران و جهان و آسیب‌پذیری بالای گروه سنی سالمندان در مقابل این ویروس نسبت به سایر افراد، در خانه ماندن افراد سالمند ضروری است.

وی با بیان اینکه مرکز درمان در منزل امداد جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی دارای مجوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، گفت: این مرکز خدمات اعزام پزشک عمومی و متخصص، انجام همه خدمات پرستاری و پزشکی، نمونه گیری و انجام همه امور آزمایشگاهی، فیزیوتراپی، کار درمانی، گفتار درمانی و غیره را به صورت شبانه روزی، حتی در ایام تعطیل ارائه می‌دهد.

خدمات تشخیصی

 سردرودی با اشاره به جزئیات ارائه خدمات تشخیصی، اظهار کرد: در مرکز درمان در منزل  «امداد»  اپراتور با گرفتن شرح‌ حال مختصر، اطلاعات هویتی، پزشک مناسب برای ویزیت را هماهنگ کرده  و به بیمار اطلاع می‌دهد.

وی ادامه داد: پزشک ضمن رعایت اصول حفاظت شخصی از جمله داشتن ماسک و دستکش در منزل حضور می‌یابد و ضمن ویزیت و ارزیابی بیمار، آزمایش‌های اولیه را که برای تشخیص ابتدایی بیماری ضروری است، درخواست می‌دهد.

مدیر مرکز درمان در منزل «امداد» با اشاره به شرایط انجام تست کرونا در منزل، اضافه کرد: در صورت تمایل افراد برای انجام تست اختصاصی کرونا  این خدمت توسط مرکز درمان در منزل "امداد" با کمترین درصد خطا انجام می‌شود و نمونه‌ها در مجهزترین آزمایشگاه‌های داری مجوز وزارت بهداشت و انستیتو پاستور با نظارت متخصصین ویروس شناسی، ژنتیک، پاتوبیولوژیست و ... بررسی ونتایج آزمایش‌ها در کوتاه ترین زمان ممکن برای فرد و پزشک معالج ارسال می‌شود.

اجاره تجهیزات پزشکی موردنیاز بیماران کرونایی

 سردرودی با بیان اینکه افراد مبتلا به ویروس کرونا در صورت نیاز به هرگونه تجهیزات پزشکی در منزل می‌توانند تجهیزات مورد نیاز را از این مرکز دریافت کنند، خاطرنشان کرد: بیماران کرونایی به دلیل درگیری ریوی و بروز مشکلات تنفسی، ممکن است به دستور پزشک به تجهیزات پزشکی از جمله ارسال دارو، ونتیلاتور، اکسیژن ساز و کپسول اکسیژن نیاز داشته باشند.

وی یادآور شد: بیمارانی که مراحل درمان خود را در منزل و در قرنطینه خانگی سپری می‌کنند در صورت نیاز به هرگونه تجهیزات پزشکی می‌توانند با مرکز خدمات تخصصی درمان در منزل امداد تماس گرفته و تجهیزات مورد نیاز را در منزل دریافت نمایند.

خدمات مشاوره تلفنی در منزل

مدیر مرکز درمان در منزل امداد با بیان اینکه یکی از راهکارهای مناسب برای کاهش مراجعات بیمارستانی در روزهای کرونایی، بهره‌مندی از مشاوره تلفنی و تصویری می‌باشد، تصریح کرد: با توجه به اینکه بسیاری از نیازهای پزشکی بیماران با ارائه یک مشاوره تلفنی باکیفیت برطرف شده و نیاز به مراجعه حضوری در مراکز درمانی کاهش می‌یابد؛ در این راستا مرکز درمان در منزل امداد برای کامل کردن پکیج کرونایی خود، خدمات مشاوره تلفنی را برای هموطنان در هر جای ایران به خدمات خود افزوده است.

 سردرودی خاطرنشان کرد: برای بهره‌مندی از مشاوره پزشکی و خدمات درمان در منزل توسط بهترین متخصصین حوزه‌های مختلف پزشکی با کمترین هزینه، با شماره ۷۲۱۰۳ تماس حاصل فرمایید و ضمن دادن شرح‌حال به اپراتور مرکز، راهنمایی لازم برای دریافت خدمات مشاوره‌ای را دریافت کنید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.