فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌ شرق نیروی زمینی ارتش گفت: به خاطر شیوع کرونا و به منظور مقابله با این ویروس امسال در ۲۹ فروردین و روز ارتش رژه موتوری و پیاده برگزار نمی‌شود و به جای آن رژه خدمات سلامت انجام خواهیم داد.

رژه نظامی روز ارتش به رژه سلامت تغییر یافت

به گزارش قدس آنلاین، امیر سرتیپ دوم رضا آذریان در گفت و گو با اصحاب رسانه افزود: در روز ۲۹ فروردین رژه ارائه خدمات سلامت با شعار "مدافعان سلامت و یاوران سلامت" آغاز می‌شود و در این‌ روز، با تیم‌های پزشکی، یگان‌های بهداشت و درمان و جنگ نوین و نیروهای امدادی رژه خدمات سلامت را با حضور استاندار و مسوولان استانی در میدان صبحگاه پادگان قرارگاه منطقه‌ای ارتش و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مشهد برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: بعد از مراسم رژه، به سوی حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) حرکت کرده و رواق‌ها، صحن‌ها و مکان‌هایی را که مد نظر تولیت آستان قدس رضوی باشد ضدعفونی خواهیم کرد. همچنین این اقدام در بخشی از معابر و خیابان‌های شهر مشهد هم انجام می‌شود.

وی گفت: جمعی از کارکنان قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق با حضور در پایگاه‌های انتقال خون به اهدای خون خواهند پرداخت و چون با توجه به شرایط کنونی نمی‌توانیم خانواده شهدا را در منزلشان زیارت کنیم در منزل آنها خواهیم رفت و ادای احترام خواهیم کرد.

امیر آذریان افزود: دیدار با تولیت آستان قدس رضوی و نماینده ولی فقیه در استان نیز از دیگر برنامه‌های روز ارتش است.

وی به اقدامات قرارگاه منطقه‌ای ارتش در شمال شرق اشاره و بیان کرد: هفت بیمارستان در منطقه داریم که پنج بیمارستان را به منظور مقابله با کرونا در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داده‌ایم. همه دستورالعمل‌های بهداشتی را در یگان‌های تحت امر خود به ویژه برای کارکنان مستقر در مرز و سربازان وظیفه که امانت مردم در نزد ما هستند رعایت می‌کنیم به همین دلیل تاکنون کمتر از انگشتان دست، مبتلا به کرونا داشته‌ایم و  هیچ کس در این یگان‌ها به دلیل ابتلا به این ویروس فوت نکرده است.

وی گفت: ۶۰ ایستگاه پایش سلامت نیز در منطقه ایجاد کردیم که ۱۴ ایستگاه آن در حاشیه شهر مشهد است و تا زمانی که نیاز باشد خدمات را ارائه می‌دهیم. چند نقاهتگاه هم ایجاد کرده‌ایم که هنوز نیاز به آنها نشده است.

امیرآذریان افزود: به کسانی که برای سلامت مردم جان خود را از دست دادند و غریبانه دفن و تشییع شدند درود می‌فرستیم و از اصحاب رسانه نیز که بسیار خوب در زمینه مقابله با ویروس کرونا اطلاع رسانی کردند تشکر می‌کنیم. ارتش در کنار مردم و کمک کار مدافعان سلامت است.

وی ادامه داد: در ارتش پیش از انقلاب هم افراد مومن و متعهد حضور داشتند که در به ثمر رسیدن انقلاب و تثبیت جریان و خط امام (ره) نقش مهمی ایفا کردند و ارتش در دفاع مقدس و بعد از آن هم نقش بسیار مهمی داشت.

وی گفت: بعد از جنگ  تحمیلی، ارتش و نیروهای مسلح با وجود تحریم‌ها توانستند تهدید را به فرصت تبدیل کنند و در زمینه‌های مختلف ساخت تسلیحات و تجهیزات نظامی، توانمند شده و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی هیچ وابستگی به خارج نداریم.

منبع: ایرنا

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.