قدس آنلاین- ایرانیان در این روزهای کرونایی، جلوه‌هایی از انسانیت مبتنی بر باورمومنانه و جهان بینی برخاسته از ارزش‌ها و باورهای جامعه را به نمایش گذاشته‌اند که چشم نوازتر از هر زمانی دیگر خودنمایی می کند.

«جهاد» قرنطینه نمی شود

قدس آنلاین-گروه استان ها: نمی‌دانم که از کجا باید نوشت از فرد روستایی که تنها دام خود را برای کمک به هم نوعانش ذبح می‌کند، از نوعروسی که مراسم ازدواج خود را برای نیازمندان ملزومات بهداشتی خریداری می‌کند و یا هزاران صحنه دیگری که ایثار مؤمنانه را به رخ می‌کشد؟   

هرچند وسعت این صفحه برای انعکاس ماهیت وجودی جلوه‌های ایثار مؤمنانه ایرانیان در کمک به هم نوع، خیلی کوچک است اما اشاره‌ای گذرا به تعدادی از این جلوه‌ها خالی از لطف نیست.

مبارزه در خط مقدم

وقتی می‌شنوی زوج جوانی که یکی پرستار و دیگری شاغل در دیگر بخش‌های بیمارستان حضرت علی‌اصغر (ع) بیمارستان مرجع درمان کرونا در شیراز هستند و قرار بود نیمه شعبان به خانه بخت بروند اما اکنون به‌جای آماده شدن برای مراسم ازدواج در خط مقدم مقابله با کرونا در حال دفاع از سلامت جامعه هستند دل هیچ ایرانی برای نجات از این مهلکه به لرزه نمی‌افتد.

دل‌هایی چه فراخ

وقتی مشاهده می‌کنی حاج اسد یاسمی یکی از خیران بنام استان ایلام اجاره‌بهای ۱۱۰ باب مغازه خود در بازار بزرگ ملت ایوان را به خاطر شرایط بحران کرونا به مبلغ ۵۰۰ میلیون می‌بخشد آن‌وقت می‌بینم که پول همه‌چیز نیست و می‌توان همدلی و همراهی را جایگزین سود و زیان کرد.

جهاد مرز نمی‌شناسد

به نظر می‌رسد جهاد خدمت و نوع‌دوستی در بین مسلمانان نژاد و تیره و رنگ نمی‌شناسد شاید از همین روبنا جهادگران افغانستانی در هیئت قمر بنی‌هاشم (ع) شهرری جمع شده اند تا روزانه بالغ‌بر یک هزار دست لباس جراحی، کلاه و پاپوش بهداشتی برای مدافعان سلامت تولید کنند.

مدارسی که تعطیلی ندارد

اگرچه تمامی مقاطع تحصیلی این روزها تعطیل است اما ظاهراً پای خدمت‌رسانی به هم‌وطنان که باشد هیچ تعطیلی در کار نیست چنانچه که هنرآموزان هنرستان‌های استان البرز مدتی است به صفوف تولیدکنندگان ماسک برای تأمین نیازهای بهداشتی مردم و فعالان عرصه سلامت پیوستند و  در هنرستان دخترانه شهید غلامحسینی فردیس همگام با سایر استان‌های کشور در دو جبهه جهاد آموزشی و کمک به نیاز بهداشتی  هم‌وطنان فعال بوده و در تولید ماسک کمک می‌کنند.

بسیجیان همیشه بیدار

در تمامی شب‌هایی که ما در قرنطینه خواب هستیم اما بسیاری از جوانان این مرزوبوم مانند همین جوانان داوطلب شاهرودی و سایر شهر ها بیدارند تا مکان‌های عمومی شهرها و روستاها را گندزدایی کنند.

استقبال از مرگ

مهم‌تر از همه این است درحالی‌که حتی شنیدن نام کرونا تن ما را به لرزه می‌اندازد اما در همین حال تعدادی از طلاب حوزه علمیه قم دوشادوش پرستاران در بیمارستان‌ها و حتی غسالخانه‌های سراسر کشور بدون هیچ چشم‌داشتی حاضرشده و متوفیان کرونایی را غسل می‌دهند.

و در انتها

آن‌هایی که نمی‌توانند و یا نمی‌خواهند باور مؤمنانه را ببینند برای بدبین کردن اذهان مردم نسبت به روحانیت شایعه‌ می‌سازند و عنوان می‌کنند که این طلبه‌ها یارانه ۵ میلیونی می‌گیرند و به‌حساب بسیجیان یارانه یک‌میلیونی واریزشده است غافل از اینکه حساب و کتاب این مومنان با خداست  و نمی توان جهاد را قرنطینه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.