به گفته نائب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی متخصصان ایرانی در حوزه درمان کرونا به روش پلاسما پیشگام هستند و به نتایج خوبی دست یافتند.

پیشگامی ایران در درمان بیماری کرونا به روش پلاسمای خون

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسین قربانی با بیان اینکه دستورالعمل‌های وزارت بهداشت در استان گیلان به‌صورت پلکانی اجرایی می‌شود، اظهار کرد: باید دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و سازمان جهانی بهداشت را به‌طور دقیق در کشور اجرایی کنیم به همین دلیل این امر در استان گیلان به‌صورت پلکانی و مرحله‌به‌مرحله ای انجام می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت شیب کرونا در استان گیلان گفت: بر اساس آخرین آمار شیب ابتلا به کرونا در گیلان نزولی است ولی اگر مردم نکات بهداشتی را رعایت نکنند بازهم دچار مشکل می‌شویم.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان با اذعان به اینکه متخصصان ایرانی در درمان بیماری کرونا با استفاده از پلاسما به نتایج خوبی دست یافتند، تصریح کرد: درمان کرونا با استفاده از پلاسمای خون افراد بهبودیافته در دنیا پیشگام بوده و به نتایج خوبی دست یافتند که این امر نشان می‌دهد پزشکان و متخصصان ایرانی علیرغم کمبود تجهیزات در درمان بیماران نیز موفق بوده‌اند.

قربانی همچنین با تأکید بر رعایت دقیق فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند در کشور افزود: یکی از طرح مهم در کشور که به مدیریت کرونا در کشور کمک کرد طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند بوده که تحسین مجامع بین‌المللی را در پی داشت که به بهترین نحو در گیلان و کشور اجرا شد.

وی با از تجهیز بعضی از بیمارستان‌های گیلان خبر داد و گفت: در طی این مدت بیمارستان‌های گیلان به دستگاه سی‌تی‌اسکن و دستگاه‌های اکسیژن‌ساز مجهز شدن که باید روند تجهیز امکانات درمانی استان ادامه پیدا کند.

نائب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه در بیمارستان‌های استان کمبود اقلام بهداشتی وجود ندارد، بیان کرد: در استان مواد ضدعفونی و ماسک به‌اندازه کافی در حال تولید است و هیچ کمبود اقلام بهداشتی در بیمارستان‌های استان وجود ندارد.

قربانی با اشاره به نیاز جامعه به تولید روزانه ۱۰ میلیون ماسک در کشور بیان کرد: برای رفع کامل نیازهای اقلام بهداشتی در کشور نیازمند تولید روزانه ۱۰ میلیون ماسک هستیم که این امر در حال محقق شدن است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.