معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: ۲۵ هزار تخت نقاهتگاهی برای بیماران مبتلا به کرونا در این استان طراحی شده که پنج هزار تخت از این تعداد آماده است.

پنج هزار تخت نقاهتگاهی در خراسان‌ رضوی آماده است

به گزارش قدس آنلاین، حسن جعفری  در نشست هم‌اندیشی استاندار خراسان رضوی با اصحاب رسانه افزود: همچنین ۳۰ پزشک، ۲۰۰ پرستار و هزار نیروی خدماتی به صورت داوطلبانه برای ارائه خدمت اعلام آمادگی کرده‌اند که در صورت نیاز دانشگاه علوم پزشکی از این ظرفیت استفاده خواهد شد.
وی ادامه داد: موارد مربوط به کرونا به صورت شبانه روزی در ستاد استانی پیگیری شده‌ و اقدامات خوبی نیز در این زمینه انجام شده‌ است.
وی گفت: شرایط خراسان رضوی شرایط خاص و ویژه‌ای است و از همان ابتدا با مسوولان مختلف کشوری مکاتبات بسیار برای افزایش اختیارات استان در حوزه‌های مختلف صورت گرفت.
جعفری با اشاره به انجام اقدامات پیشگیرانه مختلف در استان افزود: اگر در نوروز امسال با جمعیت ۹ میلیون نفر مواجه بودیم فاجعه انسانی رخ می‌داد که با پیگیری مستمر و مداوم، حرم مطهر رضوی تعطیل شد و از بروز فاجعه جلوگیری گردید.
وی ادامه داد: برای حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) ۲ پروتکل بهداشتی خاص تهیه و ابلاغ شده‌ و طی نامه‌ای از سوی استاندار خراسان رضوی به وزیر بهداشت ارسال شده است و بازگشایی این حرم مطهر نیازمند تامین آمادگی کامل استان است و این سیاست باید به صورت گام به گام براساس شواهد پزشکی و توجه به ابعاد مختلف موضوع اتخاذ شود.
معاون استاندار خراسان رضوی به تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز تصمیم شجاعانه اتخاذ شد و به رغم مقاومت‌های فراوان این امر محقق گردید.
وی افزود: در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا، از توان تخصصی پزشکان و اهل فن در حوزه بهداشت و درمان استفاده ویژه‌ می‌شود.
تاکنون ۷۴ هزار و ۸۷۷ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که چهار هزار و ۶۸۳ نفر آنان جان باخته‌اند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.