رییس جمعیت هلال احمر کاشمر گفت: بارندگی روزهای اخیر موجب آبگرفتگی در ۶ روستای این شهرستان شد.

بارندگی موجب آبگرفتگی در ۶ روستای کاشمر شد

احمدرضاپور روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: نیروهای هلال احمر برای رفع آبگرفتگی منازل مسکونی به ۲ روستای فدافن و عارف‎آباد بخش مرکزی اعزام شدند که در روستای فدافن چهار مورد و در عارف‎آباد دو مورد رفع آبگرفتگی انجام شد. 

وی با اشاره به حضور  تیم‎های هلال احمر برای رفع آبگرفتگی در روستای رزق‌آباد اظهار داشت: در این روستا نیروهای هلال احمر عملیات نداشتند و آبگرفتگی‎های منازل به همت اهالی و دهیاری رفع شد، همچنین در روستای خضرآباد بخش کوهسرخ نیز یک مورد رفع آبگرفتگی انجام شد.

وی با بیان اینکه تخریب‎های منازل مسکونی در روستاها توسط دهیاران در حال ارزیابی است گفت: گرچه گزارشی از آبگرفتگی در خلیل‎آباد به هلال احمر ارسال نشده ولی به دلیل یک مورد تخریب منزل در روستای سعدالدین درخواست کمک شد که نیروهای هلال احمر اعزام شدند.

رضاپور با ابراز خرسندی از تامین تجهیزات مورد نیاز اتاق های بحران دهیاری‌های کاشمر و خلیل‎آباد در سال گذشته افزود: به همین سبب در زمان آبگرفتگی‎ها از نظر تجهیزات و موتورپمپ‌  مشکلی نداشتیم و با تجهیز اتاق‎های بحران، دهیاری‌ها  در بارندگی‎های امسال بلافاصله با تیم امداد و نجات روستایی وارد عمل شده و خسارت‎ها را به حداقل رساندند.

وی از شهروندان خواست در روزهای بارندگی و رعد و برق از رفتن به ارتفاعات و اماکن گردشگری پرهیز کنند و دامداران به مکان‌های امن بروند، چون بندهای خاکی هر لحظه امکان نشست و ریزش دارد.

وی گفت: هم اکنون ۲ تیم امداد و نجات هلال احمر با هشت نفر در روستاهای بالاولایت کاشمر و یک تیم چهار نفره نیز در خلیل‎آباد در حالت آماده باش هستند.

مرکز شهرستان ۱۹۵ هزار نفری کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.