یک خبرگزاری آمریکایی در مطلبی با رد ادعای واشنگتن مبنی بر عدم تاثیر تحریم‌های آمریکا بر بخش پزشکی ایران نوشت شرکت‌های بین‌المللی از بیم تحریم‌ها حتی در انجام معاملات قانونی با ایران نیز محتاط عمل می‌کنند.

آسوشیتدپرس: تحریم‌ها مانع ارسال کالاهای بشردوستانه به ایران است

قدس آنلاین: یکی از مقامهای سازمان کمک رسانی بین‌المللی در سخنانی تاثیر تحریم های آمریکا بر ایران حتی در تهیه اقلام بهداشتی و پزشکی به ویژه در بحبوحه تلاشها برای مهار شیوع ویروس کرونای جدید را تایید کرد.

«اولیور واندکاستیلی» مدیر سازمان کمک رسانی بین‌المللی ویژه ایران که دفاتر اصلی آن در «لندن» و «واشنگتن دی سی» است در گفت‌وگو با خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گفت، یکی از مشکلات کمک رسانی بین‌المللی شفاف سازی مسائل حقوقی مربوط به تحریم‌ها جهت اطمینان از ورود لوازم پزشکی و داروها به ایران است.

این مقام سازمان مذکور در ادامه گفت، این امر موجب کاسته شدن از واکنشهای پزشکی در هفته‌های نخستین شیوع ویروس کرونای جدید شد.

آسوشیتدپرس در ادامه نوشت، آمریکا میگوید کمکهای بشر دوستانه و پزشکی معاف از تحریمها هستند، اما دیده بان حقوق بشرسازمان ملل اعلام کرده که قوانین آمریکا بر دسترسی ایران به تجهیزات مهم از قبیل دستگاه اکسیژن مصنوعی، سی تی اسکن و تجهیزات ضد عفونی کننده اثر گذاشته است.

به نوشته این منبع خبری آمریکایی، شرکت‌های بین‌المللی از بیم تحریمهای آمریکا حتی در انجام معاملات قانونی با ایران محتاط عمل می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.