۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳
کد خبر: 700798

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی گناباد گفت: با تجهیز گناباد به آزمایشگاه تشخیص کرونا، مدت زمان انجام و اعلام تست‌ها به کمتر از 24 ساعت کاهش می‌یابد که این امر در شناسایی سریعتر افراد ناقل و آغاز به موقع پروسه درمانی بسیار موثر است.

گناباد به آزمایشگاه تشخیص کرونا مجهز شد

به گزارش قدس آنلاین، جواد باذلی عنوان کرد: نمونه‌های آزمایشگاهی قبل از این به تهران و مشهد ارسال می‌شد که از زمان فرستادن نمونه تا اعلام نتیجه حدود 4 الی 5 روز طول می‌کشید.

وی ادامه داد: برای تجهیز و آماده‌سازی این آزمایشگاه حدود یک میلیارد تومان هزینه شده‌است و در حال حاضر قادر به انجام 30  نمونه تست در روز هستیم و این مقدار بنا به شرایط، قابلیت افزایش 50 الی 100 نمونه در روز را دارد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی گناباد خاطرنشان کرد: این آزمایشگاه در بخشی از بیمارستان قدیمی 22 بهمن که از شرایط ویژه برخوردار بود راه‌اندازی شده‌است و علاوه بر گناباد و بجستان نمونه‌های تشخیصی شهرستان‌های مجاور را هم پوشش خواهد داد.

باذلی در پاسخ به این سوال که آیا این آزمایشگاه  علاوه بر تشخیص کرونا کارایی دیگری هم دارد، بیان کرد: این آزمایشگاه بخشی از آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی گناباد است و در حال حاضر علاوه بر تشخیص کرونا برای تشخیص سایر بیماری‌های عفونی مثل سل، تب مالت و... نیز کارایی دارد و قطعا بعد از این نیز برای اهداف تحقیقاتی و تشخیصی و درمانی استفاده خواهد شد.

وی یادآور شد: قطعا با راه‌اندازی این آزمایشگاه شاهد افزایش تعداد تست‌های مثبت در روزهای آینده خواهیم‌بود که این به معنای افزایش موارد بروز کرونا در شهرستان نیست، بلکه به معنای این است که در بازه زمانی مشخص افراد بیشتری چک خواهند ‌شد و تست‌های بیشتری نسبت به‌قبل انجام خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد افزود: در حال حاضر شاهد روند کاهشی بیماری در شهرستان هستیم اما اگر رفت و آمدها کنترل نشود اوج‌گیر مجدد بیماری دور از انتظار نیست.

گفتنی است گناباد بعد از مشهد و نیشابور سومین شهر استان خراسان‌رضوی است که به آزمایشگاه تشخیص کرونا مجهز شده‌است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.