معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: سرپرستان خانوار باید از طریق پیامکی که با سرشماره وزارت تعاون ارسال می شود، درخواست وام خود را تایید کنند.

نوبخت: دریافت وام یک میلیون تومانی نیاز به ثبت نام در هیچ سایتی ندارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از سازمان برنامه و بودجه، نوبخت با اعلام این خبر افزود: در روزهای آینده به خانوارهای دریافت کننده یارانه نقدی از طریق پیامکی که با سرشماره وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ارسال می‌شود، فرصت یک وام قرض‌الحسنه با کارمزد ۴% ارائه خواهد شد، در مرحله بعد خانوارها در صورت تمایل باید از طریق پیامک رسمی اعلام شده وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی درخواست این وام را تایید کنند.

رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه اقساط قرض الحسنه وام یک میلیون تومانی از تیر ماه از یارانه نقدی کسر خواهد شد، گفت: بر اساس توافقات انجام شده اقساط این وام یک میلیون تومانی که به ۲۳ میلیون خانوار ایرانی که یارانه نقدی ۴۵۵۰۰ تومانی دریافت می کنند، ارائه می‌شود ۳۵ هزار تومان در هر ماه خواهد بود.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه، سرپرست خانوار برای دریافت این یک میلیون تومان وام قرض الحسنه بایستی اعلام آمادگی خود را از طریق پیامک اعلام کند، گفت: برای پرداخت این وام به ۲۳ میلیون خانوار رقمی نزدیک ۲۳ هزار میلیارد تومان باید از طریق منابع بانکی در اختیار سازمان هدفمندی یارانه‌ها قرار گیرد و این مبلغ به صورت یکجا به حساب سرپرستان خانوارهایی که درخواست خود را تایید کرده اند واریز خواهد شد.

به گفته نوبخت، تفاوت ۸ درصدی این وام قرض الحسنه بایستی از طریق منابع دولت به سیستم بانکی کشور پرداخت شود که سازمان برنامه و بودجه تضمین بابت پرداخت مابه التفاوت به بانکهای عامل را متعهد خواهد شد.

رییس سازمان برنامه و بودجه افزود: در ستاد اقتصادی دولت مصوب شد تا این مبلغ قبل از شروع ماه مبارک رمضان به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.

نوبخت در ادامه گفت: به حدود ۴ میلیون خانوار که بر اساس داده‌های بانک اطلاعاتی درآمد ثابت ندارند مانند کارگران فصلی، رانندگان تاکسی و سایر مشاغلی که در مصوبه دولت تعیین شده است، به جای وام یک میلیون تومانی وامی به ارزش یک تا دو میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

وی افزود: سرپرستان این خانوارها نیز بایستی به پیامکی که به آنها برای دریافت این وام قرض الحسنه ارسال می شود، پاسخ دهند.

معاون رییس جمهوری تاکید کرد: باز پرداخت اقساط این دو وام از محل یارانه نقدی انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه برای حدود ۳ میلیون نفر نیز کمک‌های بلاعوض در نظر گرفته شده است، گفت: رقمی بین دویست تا ۶۰۰ هزار تومان بر اساس بعد خانوار برای این گروه تدارک شده که مرحله اول آن در اسفندماه واریز شد و مرحله دوم آن تا پیش از پایان فروردین انجام خواهد شد.

به گفته نوبخت بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در ماه‌های اردیبهشت و خرداد ماه نیز این پرداخت بلاعوض انجام خواهد شد و همچنین در اردیبهشت ماه با توجه به همزمانی با ماه مبارک رمضان یک پرداخت ویژه نیز برای این خانوارها صورت خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.