رئیس هیأت مذاکره کننده یمن هر گونه گفت‌وگو با ائتلاف سعودی را در سایه ادامه محاصره و حملات نظامی ائتلاف سعودی غیرممکن خواند.

صنعا: بدون رفع محاصره وارد مذاکره نمی‌شویم

به گزارش قدس آنلاین، رئیس هیأت مذاکره کننده یمن تاکید کرد که یمنی‌ها زیر بار گفت‌وگو در سایه تداوم حملات و محاصره علیه کشورشان نمی‌شوند.

به گزارش شبکه المسیره، «محمد عبدالسلام» گفت:« اولویت ملت ما توقف حملات و رفع محاصره یمن است تا زمینه انجام گفت‌وگو در شرایط ایمن و آرام فراهم شود و هیچ راهی برای بحث و گفت‌وگو قبل از توقف حملات و رفع محاصره وجود ندارد».

وی تاکید کرد: «تجربه‌های گذشته  گواه شکست هر گفت‌وگو در سایه محاصره و آتش است و ملت ما هرگز نمی‌پذیرند که موضوعی که شکست آن چندین بار و با هر معیاری ثابت شده است تکرار شود».

ساعاتی پیش ارتش سعودی روستاهای پرجمعیت شهر مرزی رازح در استان صعده را هدف حملات راکتی و توپخانه‌ای گرفتند.

نیروهای ائتلاف سعودی امروز همچنین با بیش از 36 گلوله خمپاره شرق حیس و روستای الدحفش در اطراف شهر محاصره شده الدریهمی را هدف گرفتند.

فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن تلاش می‌کند طرف‌های جنگ یمن را پای میز گفت‌وگو آورد و در همین راستا ائتلاف سعودی هم که از پیشروی‌های اخیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن عصبانی بود از پنجشنبه گذشته از توقف حملات خود در یمن خبر داد تا دولت صنعا را هم برای پذیرش بدون پیش شرط آن تحت فشار قرار دهد در حالی که حملات ائتلاف سعودی علیه یمن کماکان ادامه دارد.

دولت یمن پیشنهاد خود را درباره راه حل بحران یمن و دستیابی به صلح عادلانه  وفراگیر را ارائه داده است اما عربستان آن را نادیده گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.