رئیس اتاق اصناف تهران گفت: تیم های بازرسی ما با حضور نماینده محترم قوه قضائیه در حال حاضر مشغول بازرسی هستند و با متخلفان برخورد می‌کنند و با اصنافی که مرتکب تخلف شده‌اند، برخورد می‌کنند و واحدهای صنفی متخلف پلمب می‌شوند و این پلمب تا یک ماه ادامه خواهد یافت.

پلمب روزانه ۱۵۰ واحد متخلف در تهران/واحد صنفی متخلف تا یک ماه پلمپ می‌ماند/ تخلفات را به ۱۲۴ گزارش دهید

به گزارش خبرنگار اقتصادی قدس آنلاین؛ با شیوع ویروس کرونا در اسفندماه ۹۸، براساس تصمیم های اتخاذ شده توسط دولت برای جلوگیری از گسترش شیوع این ویروس، اصناف تعطیل و فعالیت آنها به جز واحدهایی که اقلام و خدمات اولیه شهروندان را ارائه می کردند، ممنوع اعلام شد.

در ادامه و  پس از حدود یک ماه تعطیلی، براساس اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت و اتاق اصناف و طبق گام دوم طرح فاصله‌گذاری اجتماعی قرار شد بازگشایی و فعالیت اصناف کم خطر از روز شنبه(۲۳ فروردین ماه) در شهرستان‌ها و از شنبه(۳۰ فروردین ماه) در تهران به شرط رعایت پروتکل های خاص امکان پذیر شود.

با این حال مشاهدات عینی در سطح کلان شهر تهران حاکی از آن است که بسیاری از اصناف اعم از کم خطر و پرخطر همچون آرایشگاهها و مشاوران املاک و .. از روز شنبه ۲۳ فرودین ماه اقدام به بازگشایی و فعالیت کرده اند.

در این رابطه  «قاسم نوده فراهانی» رئیس اتاق اصناف تهران به خبرنگار قدس آنلاین گفت: در حال حاضر در شهر تهران تعدادی واحد صنفی می‌توانند فعال باشند که طبق برنامه ریزی ستاد مقابله با کرونا مشخص شده بودند مثل نانوایی ها و سوپر مارکت ها و میوه و تره بار، سری دوم اصنافی که طبق گام دوم طرح فاصله گذاری اجتماعی موسوم به فاصله گذاری هوشمند، قرار است از شنبه آینده ۳۰ فروددین آغاز به کار کنند نیز مشخص شده اند.

فراهانی افزود: آن بخشی از اصناف همچون مشاوران املاک و آرایشگاه ها و دیگر اصنافی که بر اساس برنامه ستاد مقابله با کرونا فعالیت آنها ممنوع اعلام شده است  که در حال حاضر خارج از برنامه اقدام به بازکردن اصناف و مغازه هایشان کرده اند،  متخلف محسوب میشوند.

رئیس اتاق اصناف تهران ادامه داد: متاسفانه برخی از این اصناف از چشم بازرسان ما پنهان ماندهاند اما به محض رویت  با آنها برخورد خواهد شد.

وی تاکید کرد ما مردم باید خودمان مراقب باشیم؛ نمی‌شود که برای هر فردی یک بازرس قرار داد. وقتی که تشخیص داده شده است که باید برای مقابله با این ویروس فاصله ها حفظ شود و بهداشت رعایت شود باید به این قوانین احترام گذاشت و رعایت کرد؛ متاسفانه تصور می‌کنیم که مرگ برای همسایه است و خودمان مشکلی پیدا نخواهیم کرد؛ در حالی که روزانه می بینیم که شهروندان و دوستان و همسایه های ما بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست میدهند. خب در این زمینه مردم باید به توصیه ها عمل کنند.

وی در باره اینکه چه ارگانی این وظیفه را برعهده دارد و نحوه برخورد با متخلفان به چه شکلی است نیز گفت: اتاق اصناف تهران بر مبنای سیستم بازرسی و نظارتی که در این زمینه تدارک دیده شده است نسبت به نظارت و بازرسی اقدام می‌کند. اما باید توجه داشته باشیم که در کلان شهری مثل تهران نمی‌توان ادعا کرد که بازرسی ها بدون مشکل صورت می‌گیرد؛ چون با توجه به تعداد محدود تیم های بازرسی این مسئله امکان پذیر نیست و هرکس ادعایی رابطه با بازرسی دقیق داشته باشد دروغ گفته است.

فراهانی ادامه داد: البته تیمهای بازرسی ما با حضور نماینده محترم قوه قضائیه در حال حاضر مشغول بازرسی هستند و با اصناف متخلف برخورد میشود و آن واحدها پلمپ می‌شوند و این پلمپ تا یک ماه ادامه خواهد یافت و هیچ کس هم نمی تواند رای صادرشده را تغییر بدهد. در حال حاضر روزانه نزدیک به ۱۵۰ واحد متخلف در سطح کلان شهر تهران توسط بازرسان ما پلمپ می‌شود البته بازرسان ما به بسیاری از این اصناف تذکر هم می‌دهند اما متأسفانه مشاهده شده است که برخی از اصناف که در لحظه تذکر، مغازه را بسته بودند بعد از رفتن تیم بازرسی مجددا اقدام به بازکردن مغازه می‌کنند.

قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران در پایان ضمن درخواست رعایت قوانین مصوب ستاد مقابله با کرونا از سوی اصناف فعال در کلان شهر تهران، از مردم نیز خواست که در اجرای هرچه بهتر قوانین اتاق اصناف و سایر مراکز را همراهی کنند.

به گفته فراهانی مردم می‌توانند از طریق شماره ۱۲۴ در تهران نسبت به گزارش اصناف متخلف اقدام کنند و اتاق اصناف تهران را در اجرایی هرچه بهتر قوانین یاری کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.