سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی از اختصاص ۳۵ میلیارد ریال اعتبار به شهرداری‌های استان برای پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا توسط استانداری خبر داد.

اختصاص ۳۵ میلیارد ریال به شهرداری‌های خراسان رضوی برای مقابله با کرونا

به گزارش قدس آنلاین، امیر حمزه ذاکر افزود: در راستای کمک به شهرداری‌های با جمعیت کمتر از ۵۰ هزار نفر  خراسان رضوی برای مبارزه با ویروس کرونا و با توجه به مشکلات مالی تمامی شهرداری‌ها در هزینه کرد و ضد عفونی نمودن معابر و اماکن شهری این میزان اعتبار اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: شهرداری‌های خراسان رضوی  تا کنون افزون بر ۲۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات داخلی خود را برای ضدعفونی و گندزدایی، اطلاع رسانی و آگاه سازی شهروندان، تولید و توزیع مواد ضدعفونی و ماسک و دستکش بین شهروندان هزینه کرده‌اند.

سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت: علاوه بر این شهرداری‌های استان به مستاجران، پیمانکاران، شهروندان و مالکان خودروهای حمل و نقل عمومی که از تعطیلی کسب و کارها آسیب دیده اند نیز مساعدت‌هایی کرده‌اند.

بر اساس آمارها تا کنون  ۷۴هزار و ۸۷۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به چهار هزار و ۶۸۳ تن رسیده است

استان خراسان رضوی با ۶.۴ میلیون نفر جمعیت ۷۷ شهر دارای شهرداری دارد که ۶۴ شهر از این تعداد زیر۵۰ هزار نفر جمعیت دارند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.