بخشدار مرکزی مشهد گفت: بی‌توجهی برخی ساکنان حاشیه شهر به نکات بهداشتی قطعا شمار مبتلایان به کرونا در مشهد را طی روزهای آتی افزایش خواهد داد.

حاشیه شهر مشهد نیازمند تدابیر سخت‌گیرانه است/ما سرنشینان یک کشتی‌ایم

به گزارش قدس آنلاین، ابوطالب سرابیان، در خصوص میزان خسارت وارده از طریق سیل به بخش مرکزی مشهد، اظهار کرد: سیلاب و آبگرفتگی در چند روز اخیر در بخش مرکزی مشهد خسارت چندانی نداشته، فقط زیرساخت‌ پل‌ها در روستاهای اطراف کمی آسیب دیده است.  همچنین در بخش رضویه قطعی برق داشتیم که مشکلش در نصف روز حل شد.

وی با اشاره به بی‌توجهی برخی شهروندان حاشیه شهر مشهد به ویروس کرونا تاکید کرد: متاسفانه در حاشیه شهر مشهد و روستاهای اطراف با وجود تذکراتی که داده شده مسائل و ضوابط بهداشتی رعایت نمی‌شود و از ماسک و دستکش به ندرت استفاده می‌کنند. این مسأله جای نگرانی دارد و اگر ادامه‌دار باشد قطعا موج جدیدی از افزایش مبتلایان در چند روز آینده خواهیم داشت.

بخشدار مرکزی مشهد خاطرنشان کرد: با توجه به بازگشایی مجدد برخی از صنوف، به کمک فرمانداری مشهد در این خصوص باید تدابیر مخصوصی سنجیده شود. باید برخوردهای محکمتری شکل گیرد. ما سرنشینان یک کشتی هستیم، اگر شهروندان رعایت نکنند این ویروس گریبان همه را خواهد گرفت. قطعا اگر برای حاشیه شهر مشهد و روستاهای اطراف آن سخت‌گیری در کار نباشد، شاهد موج جدیدی از مبتلایان به کرونا خواهیم بود.

سرابیان گفت: باید به لحاظ فرهنگی مردم را آماده کنیم تا با میل خودشان نکات بهداشتی را رعایت کنند. وقتی پنج یا ۶ نفر در یک مغازه سه در چهار در حال خریدند، مشخص است که شهروندان این بیماری را شوخی گرفته‌اند. تعدادی هنوز به این باور نرسیده‌اند و فکر می‌کنند مرگ برای همسایه است. تا کسی عزیز خودش را از دست ندهد قدر سلامتی را نخواهد دانست.

وی ادامه داد: ماشین‌هایی که مجهز به بلندگو هستند، در حاشیه و روستاهای متصل به شهر دور بزنند و دائم هشدار دهند.   با وجود توصیه‌های فراوانی که از سوی صداوسیما و سایر رسانه‌ها شکل می‌گیرد، اما شرایط موجود به آرامی برای این دسته ساکنان در حال عادی شدن است. ائمه‌ جمعه، روحانیون مساجد و صاحبان کلام که در مردم نفوذ دارند هشدارهای بیشتر دهند تا شهروندان این ویروس را جدی بگیرند. استفاده از یک ماسک و رعایت فاصله کار سختی نیست و به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا کمک خواهد کرد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.