معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۳۰ پزشک، ۲۰۰ پرستار و هزار نیروی خدماتی اعلام آمادگی کرده‌اند که در صورت نیاز در اختیار مجموعه علوم پزشکی قرار خواهند گرفت.

اعلام آمادگی ۲۰۰ پرستار و هزار نیروی خدماتی برای خدمت‌رسانی در شرایط کرونایی

به گزارش قدس آنلاین، حسن جعفری در نشست هم‌اندیشی استاندار خراسان رضوی با مدیران رسانه‌های استان که در سالن جلسات شهید باهنر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان به صورت شبانه‌روزی مسائل مرتبط با کرونا را پیگیری می‌کند.

وی افزود: هشت کمیته در ذیل این ستاد تشکیل شده که مباحث پشتیبانی، پیشگیری، بهداشت، درمان و سیاستگذاری برای ادامه کار را رصد می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، مرجع اطلاع‌رسانی و پاسخگویی دانشگاه علوم پزشکی است، در این راستا آمار روزانه هر روز از سوی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اعلام می‌شود و هیچ دغدغه‌ای در این زمینه وجود ندارد.

جعفری با اشاره به راه‌اندازی مراکز مراقبت از بیماران در خارج از بیمارستان، تصریح کرد: مجموعا ۲۵ هزار تخت نقاهتگاهی (تکمیل درمان) در قالب طرح مراقبت از بیماران در خارج از بیمارستان راه‌اندازی شده است.

وی در خصوص آمار حوزه داوطلبین مقابله با کرونا، گفت: در حال حاضر ۳۰ پزشک، ۲۰۰ پرستار و هزار نیروی خدماتی اعلام آمادگی کرده‌اند که در صورت نیاز در اختیار مجموعه علوم پزشکی قرار خواهند گرفت. سازمان‌های مردم نهاد یا سمن‌ها در حوزه‌های اجتماعی ساماندهی شدند و اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان همچنان مسائل را پیگیری و از توان تخصصی پزشکان و اهل فن در حوزه بهداشت و درمان استفاده ویژه‌ای می‌کند؛ تاکنون حداقل هشت جلسه تخصصی با پزشکان صاحب‌نظر برگزار شده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، در ادامه علی رسولیان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به مباحث حول محور کرونا، اظهار کرد: در حوزه تامین، توزیع و نظارت، تصمیمات بسیار شجاعانه‌ای در ستاد تدبیر استان گرفته شد که تاکنون براساس آن عمل کرده‌ایم.

وی بیان کرد: در خراسان رضوی اولویت خود را بر تامین ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده گذاشته‌ایم. استان حدود ۱۲ هزار لیتر تولید الکل داشت و هم‌اکنون میزان ظرفیت تولید الکل استان بالغ بر ۲۵ هزار لیتر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: زمان شروع کار حدود ۲۵ هزار ماسک پزشکی در استان تولید می‌شد، اما اکنون ظرفیت تولید روزانه ۲۰۰ هزار ماسک پزشکی توسط واحدهای تولیدی فراهم شده است، از طرفی امکان تولید روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار ماسک غیرپزشکی در استان وجود دارد.

رسولیان با بیان اینکه در حوزه تولید ماسک و تامین نیازهای دانشگاه‌ علوم پزشکی هیچ محدودیتی وجود ندارد، عنوان کرد: هم‌اکنون در استان روزانه حدود ۲۰ هزار ماسک n۹۵ تولید می‌شود که بخش عمده‌ای از آن را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌دهیم.

وی اضافه کرد: بخش خصوصی استان و مجموع معین‌های اقتصاد مقاومتی در زمینه مقابله با کرونا پای کار بودند و تاکنون رقمی نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان به حوزه بهداشت، درمان و پزشکی استان از طرف بخش خصوصی کمک شده‌ است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: چهار میلیون و ۴۰۰ هزار دستکش در استان مابین دانشگاه‌های علوم پزشکی، مراکز درمانی و مراکز عمومی توزیع شده‌ است. تاکنون ۴۱ ونتیلاتور با کمک بخش خصوصی و ۳۲ وای‌پد خریداری شده که در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گرفته است.

رسولیان خاطرنشان کرد: در حوزه مقابله با کرونا با پیگیری جدی استاندار خراسان رضوی، ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از طرف دولت در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی استان قرار گرفت، همچنین بلافاصله ۹ میلیارد تومان از سوی استان تزریق و پنج میلیارد تومان نیز از سوی شهرداری مشهد کمک شد.

وی با اشاره به ارائه بسته‌های معیشتی، تصریح کرد: طی چند روز گذشته و در قالب کمیته معیشتی استان نزدیک ۸۰ هزار بسته معیشتی توزیع و در این راستا تا توزیع ۳۰۰ هزار بسته توافق شده، طبق آخرین آمار نیز ۳۰۰ هزار نفر از افراد نیازمند تقریبا شناسایی شده‌اند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.