خراسان شمالی- معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: سیلاب‌های سال جاری درحدود ۱۰ هزار کیلومتربه راه‌های کشور خسارت وارد کرده که ارزش آن ۹ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

سیلاب ۹ هزار میلیارد ریال به راه‌های کشور خسارت زد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی، رضا اکبری در بازدید از محور تخریب شده بجنورد-آشخانه اظهار داشت: امسال چهار سامانه بارشی قوی در سطح کشور سبب وارد آمدن خسارت به راه های کشور شد که این خسارات در بارش های روزهای سوم و چهارم، سیل ۱۱ فروردین، بارندگی شدید هفته گذشته و نیز بارندگی ۲ روز گذشته ثبت شده است.

وی افزود: در این بارندگی ها حدود ۱۰ هزار کیلومتر راه از حداقل خسارت تا ۱۰۰ درصد آسیب دیده و علاوه بر آن پنج هزار بنای فنی راهها هم دچار خسارت شده است.وی خاطرنشان کرد: سیل بهار پارسال ۳۵ هزار میلیارد ریال به راه های کشور خسارت زده بود که البته این برآوردی بود که به نظر ما دست بالا بود و می شد با ۲۰ هزار میلیارد ریال کار بازسازی را به انجام رساند.

پیشرفت ۵۰ درصدی بازسازی راه ها

اکبری افزود: برای بازسازی راه های خسارت دیده، حدود ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار منظور شد که ۸۰ درصد آن، تخصیص یافت و پروژه ها با ۵۰ درصد رشد فیزیکی در حال اجرا است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خاطرنشان کرد: این میزان اعتبارپاسخگوی نیمی از نیاز این بخش است و نمی تواند جبران کننده همه خسارات باشد.

وی افزود: زمستان سال گذشته هم، سیلاب در برخی استان ها، به راه ها خسارت وارد کرد که هنوز برای بازسازی آن، اعتباری داده نشده و آسیب ها برجای مانده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.