رئیس جمهور عراق خاطرنشان کرد: ازسرگیری سفر زائران ایرانی به این کشور موضوعی است که نهادهای بهداشتی و پزشکی باید درباره آن تصمیم گیری کنند.

نهادهای بهداشتی باید درباره ازسرگیری سفرهای زیارتی ایرانیان به عراق تصمیم بگیرند

قدس آنلاین: برهم صالح رئیس جمهور عراق در گفت‌وگو با کریستین امانپور خبرنگار شبکه سی ان ان در پاسخ به سوالی درباره شیوع ویروس کرونا و مشکلات عراق برای مبارزه با این بیماری تاکید کرد: عراق نیز همچوی بسیار دیگری از کشورها درگیر این ویروس است و به ویژه به دلیل ضعیف بودن زیرساخت پزشکی و درمانی‌اش با مشکلات بسیاری روبرو است.

وی شیوع این بیماری را یک چالش بزرگ خواند و تاکید کرد: این مسئله برای عراق چیزی بیش از یک چالش است چراکه زیرساخت های بهداشتی در کشور در وضعیت مناسبی قرار ندارد.

برهم صالح در ادامه این گفت‌وگو درباره ازسرگیری سفرهای زیارتی ایرانیان به عراق اظهار داشت: این موضوعی است که نهادهای بهداشتی باید درباره آن تصمیم بگیرند. من با وزیر بهداشت دیدار کرده ام و شرایط کنونی به شدت ایجاب می کند که عراق بسیار محتاطانه عمل کند و پیش از اتخاذ هر تصمیمی واقعیات را در نظر بگیرد.

رئیس جمهور عراق خاطر نشان کرد: کشورش با توجه به محدود بودن امکانات بهداشتی خود تمرکزش را روی بستن مرزها و ممنوعیت رفت و آمد گذاشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.