۱۸۰ تن از نمایندگان مجلس طی بیانیه‌ای تاکید کردند که شورای عالی کار در مصوبه دستمزد کارگران تجدیدنظر کند.

شورای عالی کار در مصوبه دستمزد کارگران تجدیدنظر کند

قدس آنلاین: نمایندگان مجلس در بیانیه‌ای تاکید کردند که شورای عالی کار در مصوبه دستمزد کارگران تجدیدنظر کند.

در این بیانیه عنوان شده است شورای عالی کار با تجدیدنظر در تصمیم اتخاذ شده درباره حقوق و دستمزد کارگران با درنظر گرفتن اینکه هر کارگری حداقل باید ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافت کند، موجبات رضایت کارگران زحمتکش را فراهم آورند.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

حقوق و دستمزد کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی و مستمری بگیران در عرصه معیشتی ضرورت توجه و نگاه ویژه به این عزیزان را بیش از پیش نمایان می‌سازد.

انتظار این عزیزان وضع حداقل دستمزد و مستمری متناسب با حداقل وضع شده در تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۹۹ یعنی حداقل ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در ماه است. ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواهان هستیم جهت تأکیدات مقام معظم رهبری در توجه به معیشت همه اقشار خصوصاً کارگران، شورای عالی کار با تجدیدنظر در تصمیم اتخاذ شده و با در نظر گرفتن تورم ۴۱ درصدی اعلام شده توسط بانک مرکزی و در نظر گرفتن اینکه به هیچ کارگری نباید کمتر از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان  پرداخت شود موجبات رضایت کارگران زحمتکش را فراهم آورد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بیمه شده تامین اجتماعی ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
    0 0
    دولت بدهی تامین اجتماعی را نمیدهد واز پول تامین اجتماعی حاتم بخشی میکند وحقوق باز نشسته های لشکری و کشوری را ۶۵ درصد افزایش میدهد پول تامین اجتماعی حق الناس است که ماهیت رفاهی ودرمانی دارد و هیچ بار مالی هم بر دولت ندارد بلکه از دولت طلب دارد دولت باید جواب گوی بالای بیست میلیون بیمه شده تامین اجتماعی باشد