همدان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: مردم باید با رعایت کامل نکات بهداشتی و ماندن در منزل کادر بهداشت و درمان را در کنترل بیماری کرونا یاری کنند.

مردم با رعایت بهداشت کادر درمان را در مبارزه با کرونا یاری دهند

به گزارش قدس آنلاین ، رشید حیدری مقدم عصر سه شنبه در بازدید از دو نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا در شهر همدان از فعالیت‌های صورت گرفته در راستای خدمت به بیماران کرونایی به ویژه کادر درمانی و همچنین نیروهای مستقر در این نقاهتگاه‌ها قدردانی و ابراز امیدواری کرد: با رعایت کامل دستورات بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی روند نزولی ابتلاء به این بیماری را شاهد باشیم.

حیدری‌مقدم با بیان اینکه مردم باید با رعایت کامل نکات بهداشتی و ماندن در منزل فرزندان خود را در خانواده بزرگ بهداشت و درمان در کنترل این بیماری یاری کنند، گفت. هرگونه تردد، تجمع و اجتماع می‌تواند زنگ خطری برای این بیماری باشد

وی همچنین توصیه‌هایی را به منظور آمادگی کامل افراد مستقر در این نقاهتگاه‌ها برای ارائه خدمات لازم به بیماران احتمالی ارجاعی متذکر شد و گفت: در حال حاضر کمبود تجهیزات بیمارستانی در استان همدان تا حدود زیادی رفع شده و از لحاظ داروهای اختصاصی برای کرونا مشکلی وجود ندارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز به مردم در مورد خرید و ترددهای غیر ضرور در خیابان‌ها هشدار داد و گفت: اگر وضعیت فعلی مبنی بر شلوغی بازار همچنان ادامه یابد موج دوم اپیدمی شکل خواهد گرفت.

منوچهر کرمی افزود: در حال حاضر طرحی با عنوان «همیار بازرسان بهداشت» با کمک فرمانداری‌ها در دست اجرا است که بازرسی‌ها را تقویت می‌کند.

وی عنوان کرد: هیچ دستورالعملی نمی‌تواند جایگزین رعایت نکات بهداشتی توسط مردم شود و در واقع مردم باید خود با رعایت نکات بهداشتی در زمینه مبارزه با ویروس ناشناخته قدم بردارند.

کرمی همچنان بر به تعویق انداختن خریدها، خودداری از ترددهای غیرضروری و در خانه ماندن و استفاده از خریدهای اینترنتی، خریدهای تلفنی و استفاده از پیک رایگان تاکید کرد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.