بوشهر- بازاریان بندر گناوه که سال گذشته قبل از ابلاغ هر گونه دستور العملی به منظور جلوگیری از حضور مردم در بازار ها نسبت به تعطیلی فروشگاه های خود در مجتمع های تجاری اقدام کردند حالا خواستار تجدید نظر مسئولان برای برداشتن محدودیت ها و بازگشایی پاساژ ها هستند

بازاریان گناوه خواستار تجدید نظر در محدودیت ها شدند

قدس آنلاین- گروه استان ها: بازار تجاری گناوه از بازارهای معروف و پرمشتری کشور و یکی از نقاط گردشگر پذیر استان بوشهر است که همه‌ساله تعداد بی‌شماری از مسافران به این بندر سفر می‌کنند.

با توجه به اینکه شهرستان گردشگری گناوه در طول سال به‌ویژه فصول پایانی و تعطیلات نوروز با ورود بی‌شمار هم‌وطنان اقصی نقاط کشور مواجه می‌شود اتحادیه اصناف این شهرستان تصمیم گرفتند تا بازار این بندر را برای جلوگیری از مسافرت ساکنان استان‌های درگیر با ویروس کرونا  تعطیل کنند.

باوجوداینکه اصناف گناوه و هم‌چنین بندر دیر برای جلوگیری از هجوم مسافران از سال گذشته و به‌صورت داوطلبانه کرکره‌ها را پائین کشیده و تعطیل هستند اما این روزها بسیاری از کسبه خواستار بازگشایی فروشگاه‌ها با رعایت الزامات بهداشتی و طرح فاصله‌گذاری هستند.

گفتنی است دراین‌بین به دلیل اینکه بیم آن می‌رود که با بازگشایی مغازه‌های این بندر دوباره سیل عظیمی از مردم، گردشگران و خریدان به سمت این مکان سرازیر شود لذا بسیاری از مردم و مسئولان راضی به بازگشایی بازار حتی تا ماه آینده نیستند.

دغدغه نان

دراین‌بین بسیاری از کسبه بابیان اینکه در سال گذشته خود داوطلب تعطیلی بودند و برای صیانت از سلامتی مردم حاضر شدند قبل از تصمیم‌گیری ستاد مقابله با کرونا بازار را تعطیل کنند تا جلوی سفرهای غیرضروری گرفته شود حالا عنوان می‌کنند دو ماه تعطیلی دیگر آهی در بساطشان نگذاشته است.

اهالی مجتمع‌های تجاری بندر گناوه بابیان اینکه حاضر هستند تمام دستورات مسئولان بهداشتی را به هر شکل ممکن برای بازگشایی محل کسب رعایت و پیاده‌سازی کنند اظهار می‌کنند: بسیاری از این مغازه‌ها استیجاری است و لذا فشار سنگینی بر روی کسبه به‌ویژه افرادی که باید حقوق نیز به شاگردانشان بدهند وجود دارد که لازمه کاهش این فشار بازگشایی هر چه زودتر بازار است.

 کسبه بندر گناوه اذعان می‌کنند: اگر آن‌ها قبل از سال این بازار را خودجوش و داوطلبانه تعطیل نمی‌کردند به‌طور حتم افراد بسیاری نه‌تنها در این بندر بلکه در استان بوشهر قربانی می‌شدند و لذا در وضعیت اقتصادی حاضر که بسیاری از فروشگاه‌های حاشیه‌ای شهر باز هستند پیشنهاد می‌شود که اجازه فعالیت فروشگاه‌ها در پاساژها نیز با رعایت بهداشت صادر شود تا از قربانی شدن اقتصاد آن‌ها جلوگیری شود.

تصمیم‌گیری تا پایان هفته

در همین رابطه رئیس اتاق اصناف گناوه بابیان اینکه هرگونه تصمیمی درباره تعطیلی یا دایر بودن بازار گناوه از طریق کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مقابله با کرونا این شهرستان اطلاع‌رسانی خواهد شد اظهار کرد: بازار این بندر از هفتم اسفند سال گذشته با مشارکت و همیاری خودجوش بازاریان تعطیل شد و حتی دست‌فروشان هم با اتحادیه‌ها همکاری و از فعالیت در این مدت پرهیز کردند.

سید فخرالدین حسینی بابیان اینکه بازاریان و دست‌فروشان مجتمع تجاری گناوه با تعطیل کردن مغازه‌های خود سهمی مهم در برابر شیوع بیماری کرونا در استان بوشهر و این شهرستان ایفا کردند افزود: بر اساس مصوبه این اتاق، تعطیلی بازار تجاری و قدیم این بندر برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که از قبل فروردین ۹۹ آغازشده،  تا ۳۰ فروردین‌ماه جاری ادامه دارد.

وی بابیان اینکه در زمینه بازگشایی مجتمع تجاری این بندر هنوز تصمیمی اتخاذ نشده و پس از برگزاری نشست با مسئولان مربوطه در روز جمعه هفته جاری تصمیم نهایی اتخاذ خواهد شد.  ادامه داد: برای حفظ سلامتی بازاریان و شهروندان بازگشایی مجتمع تجاری این بندر در این برهه مناسب نیست و تداوم تعطیلی کمک شایانی به کادر درمانی برای شکست و مهار کرونا خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.