فرهاد دژپسند گفت: در روش ETF همه می‌توانند سهام بخرند و هر کس که با کارت ملی یک سقفی خرید می کند از تخفیف هم برخوردار می شود.

وزیر اقتصاد: با روش ETF همه می‌توانند سهام بخرند

قدس آنلاین: فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: ما امروز یکی از روزهای تاریخی بازار سرمایه را داریم، خوشبختانه با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توانستیم یکی از بزرگترین هولدینگ ها را در بازار سرمایه پذیرش بگیریم و بازارش به عنوان سهام اولیه در بازار عرضه می شود.

وی ادامه داد: با این اقدام، عمق بازار سرمایه افزایش پیدا می کند. این پاسخ مثبت، مناسب و درخور توجه است. این نهاد عمومی و هلدینگ بسیار بزرگ به صورت یک شرکت شفاف مورد رویت و بازدید همه قرار می گیرد. 

دژپسند اظهار داشت: سایر بنگاه های بزرگ می توانند این تجربه را تکرار کنند و می‌تواند در بازار سرمایه مأمن باشند. این واگذاری اولین است اما آخرین نیست، البته هفته گذشته صبا تامین را نیز واگذار کردیم که استقبال خوبی شد، این روند ادامه دارد. 

وی گفت: همانطور که امروز آقای رئیس جمهور گفت با موافقت وزارت صمت در آینده نزدیک راجع به هولدینگ های وزارت صمت هم اینکار را می کنیم. ما برای اینکه واگذاری ها را صورت عمومی بدهیم یعنی همه آحاد جامعه بتوانند شرکت کنند روش واگذاری را تغییر دادیم یعنی روش واگذاری را از روش بلوکی به ETF تغییر دادیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطر نشان کرد: در روش ETF همه مردم ایران می‌توانند سهام بخرند و هر کس که بر اساس کارت ملی یک سقفی خرید می کند از تخفیف هم برخوردار می شود. اینجا هم مالکیت را عمومی میکنیم هم داریم یک فرصت مادی برای خریداران اول ایجاد می کنیم.

وی بیان داشت: ما این اقدام را از هفته دوم اردیبهشت دنبال می کنیم. برخی واگذاری ها را در قالب تعاونی ها انجام می دهیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.