نماینده نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت برای پرداخت تسهیلات یک میلیون تومانی به خانوارهایی که تلفن همراه ندارند و یا به اسم سرپرست خانوار ثبت نیست ، برنامه ریزی لازم و فوری را انجام دهد.

لزوم برنامه ریزی فوری دولت برای پرداخت تسهیلات یک میلیون تومانی به خانوارهایی که تلفن همراه ندارند/سازوکار اختصاص حقوق نمایندگان به اقشار آسیب پذیر مشخص نشده است

حمید گرمابی در گفت و گو با قدس آنلاین اظهار کرد: یکی از شرایط طرح پرداخت تسهیلات یک میلیون تومانی دولت به خانواده های یارانه بگیر، ارسال و دریافت پیامک از طرف شماره تلفن همراه سرپرست خانوار است .  

وی تصریح کرد: اما بسیاری از خانوارهای یارانه بگیر بویژه اقشار سالمند، آسیب پذیر و روستایی دارای تلفن همراه نیستند، از این رو با فرآیند فعلی  آنها قادر نخواهند بود این تسهیلات را دریافت کنند، بنابراین لازم است دولت در باره این دسته از افراد نیز برنامه ریزی لازم را انجام دهد.

نماینده نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایط فعلی این دسته از اقشار بویژه خانوارهای روستایی نیز به این تسهیلات نیاز فوری دارند زیرا علاوه بر بحران کرونا بسیاری از محصولات کشاورزی و همچنین دام های آنها بر اثر سرمازدگی و سیل از بین رفته است و خسارت ئ زیان زیادی را متحمل شده اند.

وی با بیان اینکه  به صورت تلفنی و حضوری این موضوع را به رئیس سازمان برنامه و بودجه تذکر و یادآوری خواهم کرد، تصریح کرد: دولت باید برای اطمینان از موافقت این دسته از خانوارهای یارانه بگیر به منظور دریافت تسهیلات یک میلیون تومانی و سپس کسر اقساط ان از حساب یارانه آنها شیوه ای را تدارک ببیند تا این خانوار ها نیز همزمان با سایر افراد از این تسهیلات بهره مند شوند.

گرمابی همچنین اظهار کرد: در مور تخصیص بخشی از حقوق فروردین یا اردیبهشت ماه نمایندگان مجلس به اقشار آسیب دیده از بحران کرونا صحبت هایی مطرح شده است اما هنوز سازوکار عملیاتی آن به طور دقیق بیان نشده است.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.